Structura vânzărilor auto din România în luna ianuarie

Anul 2019 a debutat promiţător, cu un volum de vânzări în luna ianuarie semnificativ superior celui din aceeaşi lună a anului trecut (+21,6%), informează APIA.

Structura vânzărilor auto din România în luna ianuarie Structura vânzărilor auto din România în luna ianuarie

Anul 2019 a debutat promiţător, cu un volum de vânzări în luna ianuarie semnificativ superior celui din aceeaşi lună a anului trecut (+21,6%), informează APIA.

În ceea ce priveşte autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), în luna ianuarie 2019 au fost înmatriculate 36.126 unităţi, cu 8% mai puţine decât în 2018, dar şi pe structură de vârstă îmbunătăţită (cele cu vârstă mai mare de 12 ani înregistrând, pe un volum important, o scădere de 18,5%).

Vînzările auto din ianuarie au fost de 11.014 unităţi (+21,6%), din care 8.832 autoturisme (+23,3%) şi 2.182 vehicule comerciale (+15,3%).

Autoturismele cu tracţiune integrală (4x4) reprezintă 23,0% din totalul livrărilor realizate în prima lună din 2019, pe un volum total de 2.031 unităţi, în creştere cu 12,6% faţă de 2018 (sub creşterea medie a pieţei, +23,3%).

În funcţie de culoarea preferată, alb şi gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând în luna ianuarie 2019, 26,8% şi respectiv, 26,7% din totalul preferinţelor. Urmează albastru cu 16,3% şi negru cu 10,0%.

În funcţie de ţara de provenienţă a autoturismelor, situaţia se prezintă astfel: 27,2% sunt fabricate în România, 23,6% sunt fabricate în Germania, 10,8% în Cehia; 8,6% în Turcia şi 7,1% în Spania.

În acest context, vânzările de autoturisme din producţia autohtonă au crescut în această primă lună din 2019 cu 49,5% comparativ cu ianuarie 2018, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creştere de doar 15,7%.

 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.