Studiu: de ce va fi standard sistemul ESP din noiembrie

Mai sunt câteva luni până când sistemul de control al stabilităţii ESP va deveni dotare standard pe toate maşinile produse şi vândute în Uniunea Europeană. Un recent studiu arată că procentul de maşini cu ESP vândute până acum rămâne, încă, mediu.

Studiu: de ce va fi standard sistemul ESP din noiembrie Studiu: de ce va fi standard sistemul ESP din noiembrie

Cunoscuta companie Bosch, unul dintre marii producători ai sistemelor de control al stabilităţii ESP, a realizat recent un studiu în mai multe ţări europene. Din care a rezultat că a crescut numărul cumpărătorilor de maşini noi echipate cu ESP, însă este loc de mai bine.

Ca o medie generală, în 2010 circa 60% din maşinile noi comercializate în ţările UE au fost dotate cu ESP. Totuşi, specialiştii Bosch apreciază că, în multe cazuri în care ESP-ul este pe lista de opţionale, clienţii preferă să dea banii pe alte dotări, minimizând importanţa ESP-ului.

Din luna noiembrie 2011, însă, toate modelele noi care vor fi comercializate în UE vor trebui să fie dotate standard cu sistemul ESP. Atenţie, vorbim de modele noi care vor fi lansate pe piaţă din acea lună - prin urmare, această directivă nu se aplică, de exemplu, actualei generaţii Dacia Logan facelift, care a avut premiera mondială în 2008.

Ce înseamnă acest lucru pentru cei care vor să îşi cumpere o maşină în curând? În primul rând, un model nou, care va fi lansat pe piaţă în noiembrie (de exemplu, o versiune facelift a unui model deja existent) va fi sensibil mai scump din cauza sistemului ESP standard.

Apoi valoarea la revânzare a unei maşini va fi mai redusă dacă nu este dotată cu sistemul ESP - calificativele Euro NCAP iau în considerare echiparea maşinilor cu acest sistem, ceea ce s-a reflectat recent în rezultatul obţinut de Dacia Duster, care a luat doar 3 stele tocmai din cauză că ESP-ul este oferit opţional doar pe versiunea de top.

Însă, mai mult decât banii, ar trebui să vă îngrijoreze securitatea mai mică în lipsa ESP-ului: conform studiilor, dacă în 2010 toate maşinile din UE ar fi fost echipate cu ESP, s-ar fi înregistrat cu 100.000 mai puţine accidente, din care 4.000 nu ar mai fi fost fatale.

Urmăriţi în clipul următor ce înseamnă sistemul ESP, cum funcţionează şi care sunt avantajele acestuia:

Cum functioneaza sistemul ESP - testul cutiei care cade de pe tare.ro

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.