TOP: cele mai bătrâne modele în producţie

V-aţi gândit vreodată care sunt cele mai bătrâne modele în producţie? Nu ne referim la modelele care păstrează doar numele, ci la modelele care păstrează aceeaşi platformă tehnică de cel puţin 25 de ani.

TOP: cele mai bătrâne modele în producţie TOP: cele mai bătrâne modele în producţie

Prima maşină care intră în topul nostru este Morgan 4/4. Cu toate că producţia la această maşină a început în 1936, maşina produsă azi este un "descendent" direct al Seriei II din 1955. Cu toate că de-a lungul timpului au fost aduse îmbunătăţiri de ordin tehnic, în esenţă, platforma tehnică este aceeaşi. Această maşină are toate şansele să mai reziste încă 25 de ani pe piaţă, deoarece longevitatea ei este bazată pe tradiţie, nu pe raţionamente economice.

Următoarea maşină este Hindustan Ambassador, modelul fiind bazat pe Morris Oxford din 1958. În acest moment Ambassador este propulsat de un motor Isuzu . Cu toate că maşina are o istorie în spate, este foarte posibil ca acest model să nu reziste pe termen lung. Motivul sau mai bine spus motivele sunt foarte simple: competiţia la nivelul maşinilor foarte ieftine este destul de mare, mai trebuie pus la socoteală şi normele de mediu la care se adaugă siguranţa la bordul maşini. Aşadar, acest model are şanse reduse de a rezista pe piaţă pe termen lung.

Chiar dacă nu vă vine să credeţi, acest model Volkswagen Kombi (Type II), încă se mai află în producţie în Brazilia. Motorul acestuia este răcit cu lichid şi poate să funcţioneze atât pe benzină, cât şi pe etanol. În afară de grila radiatorului, această maşină arată exact la fel cum arăta acum 40 de ani. Concurenţa a existat şi există în continuare pentru acest model, însă maşina nemţească a reuşit să iasă victorioasă de fiecare dată, deci există şanse foarte mari ca acest model să mai fie produs pentru încă 10 ani.

Bristol Blenheim (Type 603) a fost pus pentru prima oară în vânzare, în anul 1976, şi de atunci se tot produce. Sanşele ca această maşină să se fabrice şi peste zece ani sunt destul de mari dintr-un motiv foarte simplu: sunt produse foarte puţine modele, iar preţul este unul destul de piperat, dar este o maşină care încă are "căutare".

Acest top nu putea să existe fără longevivul Mercedes-Benz G-Class. Cu toate că au fost aduse modificări propulsoarelor, iar interiorul a fost garnisit cu tot felul de dotări, haideţi să le spunem de lux, în esenţă G-Class este tot aceeaşi "brută" din 1979. Faptul că Mercedes a venit cu un facelift în acest an, ne garantează faptul că această maşină va fi produsă mult şi bine de acum în colo.

Fiat Uno (prima generaţie-1983) este produsă şi astăzi şi se află în vânzare în Brazilia. Este foarte clar pentru toată lumea că această maşină este din anii 80, însă design-ul acesteia "trădează" vârsta acestui automobil. După cum spuneam şi mai sus, competiţia în acest segment de maşini este acerbă, iar modelul italian are foarte puţine şanse de a mai rezista pe piaţă încă zece ani. Este suficient să ne uităm doar în "curtea" producătorului italian. O maşină de generaţie mai nouă ar putea oricând să-l dea la o parte pe micuţul Fiat Uno.

A două generaţie de VW Passat (1981) şi VW Jetta (1984) încă se mai află în producţie şi se comercializează în China, acestea fiind utilizate ca maşini personale, taxi-uri sau chiar de către poliţie. Atât Jetta cât şi Passat au primit destul de recent un facelift, evident ne referim la cele două modele vândute în China, fapt care ridică şansele celor două modele la peste 50% să reziste în următorii zece ani.

Ultimul model al acestui top este Peugeot 405 care încă se mai comercializează în Iran. Şansele ca această maşină să mai reziste pe piaţă sunt relativ mici, cel mai probabil o vom mai vedea pe piaţă pentru aproximativ şapte ani, sau poate mai puţin.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.