Unde se termină maşinile, începe arta pură (galerie foto)

Nebunia naşte minuni

Unde se termină maşinile, începe arta pură (galerie foto)
Unde se termină maşinile, începe arta pură (galerie foto)

Maşinile au început ca o utilitate şi au devenit o necesitate. Între utilitate şi necesitate a existat un secol de design care a trecut “fraudulos” de multe ori limitele imaginaţiei. Acum au trecut în zona de concepte publice.

Cei mai buni designeri de produs din lume au fost recrutaţi într-o industrie care te obligă zi de zi să fii inventiv, să vezi altceva şi să oferi neaşteptatul. Câteodată, pariul cu piaţa e prea mare şi planul devine eşec. Alteori, te trezeşti cu forme clasice fără fanfaronade care răzbat în topul celor mai vândute maşini.

Nu există o regulă a succesului decât în cazul mărcilor care-şi permit investiţii enorme în echipe de design. Timp, cercetare, dezvoltare, apoi vânzare, amortizare, profit. Profitul unei idei care pleacă de la un punct, de la o linie sau de la o curbă. Orizontul imaginaţiei designer-ilor e singurul fără limite. Numai piaţa impune limita din raţiuni logice, cum ar fi cele financiare.

Rolls Royce e un brand care nu se joacă prea mult cu viitorul formelor clasice. A pornit cu o reţetă şi face update-uri la decadă, poate acum un pic mai des. Forma e însă aceeaşi. Sunt Rolls-uri mai mari, mai mici, decapotabile sau nu, toate pornesc din acelaşi arbore genealogic de design.

Exterion este un Rolls care nu va exista în viaţa noastră, a celor care scriem şi citim acest material. Este un 3D desenat de Sergey Dvornytskyy. Maşina are într-adevăr mult dintr-un concept prezentat de BMW (tatăl Rolls în acte) – 103EX. Asta în subsolul capodoperei, mai ales în dreptul roţilor care par pătrate după cum sunt încadrate. În rest însă, este o combinaţie nebună şi curajoasă între maşină, navă spaţială şi o un iaht (cel mai bine se vede în spate).

Autorul Sergey nu a dat detalii despre alimentarea maşinii, fie cu benzină, motorină, electrică sau hibridă. Nu credem însă că mai contează atât de mult asta atunci când vorbim despre o maşină imposibilă în 2017. Cel mai mult contează barierele de imaginaţie pe care le forţează şi le ridică aceşti anonimi care postează pe conturi în reţelele de socializare asemena exerciţii de design. Şi vedem din ce în ce mai mulţi oameni care publică pe Pinterest sau Instagram idei de design. Au fost şi şefi ale unor mărci auto care au declarat (gen Audi) că iau în considerare şi că sunt atenţi la propunerile online ale fanilor. Iată cum o propunere pe net poate deveni un CV cu transformare într-un job bine-plătit la o mare companie auto. E visul oricui, nu?

ROLLS ROYCE EXTERION (GALERIE FOTO)

Autor Alexandru Banu

 

 

 

 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.