Vânzările de maşini electrice în China stagnează

Interesul publicului pentru maşini electrice în China este mult sub aşteptările producătorilor locali, care sunt în pericolul de a renunţa la investiţiile în domeniul maşinilor ecologice.

Vânzările de maşini electrice în China stagnează Vânzările de maşini electrice în China stagnează

Deşi China este văzută de toată lumea ca un adevărat Eldorado pentru vânzările de maşini, iar investiţiile în maşini electrice par a acapara atenţia tuturor constructorilor auto, realitatea din ţara Marelui Zid este sumbră.

În 2010, Changan Auto nu a reuşit să vândă nici măcar un model hybrid Jiexun HEV, aşa încât, cel puţin pentru moment, a fost luată decizia sistării producţiei acestui model. Nici constructorul BYD nu stă pe roze, deşi analiştii auto îl vedeau ca pionierul chinez în ce priveşte maşinile electrice: în 2010 a vândut doar 290 de modele BYD F3DM şi numai 54 de vanuri electrice BYD E6.

Cu alte cuvinte, exemple grăitoare, care ne arată apetitul foarte scăzut al clienţilor chinezi pentru maşinile electrice sau hibride. Chiar şi Toyota Prius, cea mai cunoscută şi vândută maşină hibrid din lume, nu a reuşit să depăşească un număr de 4.000 de exemplare vândute în China în ultimii 3 ani (deşi, pe plan mondial, deja a fost depăşit numărul de 2 milioane de exemplare produse).

Situaţia este pesimistă, mai ales că, nu cu mult timp în urmă, un sondaj realizat de Ernst&Young arăta că publicul chinez este foarte deschis spre maşinile electrice, analiştii considerând că piaţa chineză ar putea "înghiţi" circa 20 de milioane de astfel de maşini în următorii cinci ani. Realitatea, însă, spulberă rezultatele acestui sondaj.

Recent, un studiu al unei companii chineze de cercetare a arătat chiar contrariul: aproape 90% dintre cei care vor să îşi cumpere o maşină nouă şi-au arătat dezinteresul pentru maşinile electrice şi hibrid. Pe de o parte, se consideră că preţurile sunt prea mari, pe de altă parte încă există un mare grad de neîncredere în tehnologie.

Constructorii chinezi încearcă acum să forţeze guverul să ia măsuri, prin introducerea unei politici mult mai atractive de bonusuri şi reduceri la achiziţionarea maşinilor hibride şi electrice. Pentru moment, subvenţia la cumpărarea unei maşini electrice este de 60.000 yuan (circa 6.700 euro), iar pentru o maşină hibrid de 3.000 yuan (circa 330 euro). Valori considerate mult prea mici de către producători.

Rămâne de văzut dacă, în 2011, guvernul chinez va lua în considerare măsuri pentru a impulsiona comercializarea de maşini electrice. Altfel, neprofitabilitatea investiţiilor de sute de milioane de dolari din acest domeniu ar putea duce la probleme majore pentru industria auto din China.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.