Vânzările de maşini noi în China în 2010

Anul 2010 a fost unul prolific pentru majoritatea marilor constructori de maşini, dacă ne raportăm la piaţa auto din China. Iată care au fost cele mai vândute mărci, respectiv modele în 2010.

Vânzările de maşini noi în China în 2010 Vânzările de maşini noi în China în 2010

În 2010, China a devenit, oficial, ce mai mare piaţă de desfacere pentru maşini noi, cu un total de 18,06 milioane de autovehicule înmatriculate - ceea ce înseamnă o creştere a vânzărilor de 32,3% faţă de 2009. Iată, practic, de ce marii producători auto şi-au arătat interesul pentru această piaţă încă de acum 20 de ani.

Din cele peste 18 milioane de autovehicule vândute, 13,7 milioane sunt autoturisme şi maşini de teren, restul fiind utilitare şi camioane. Foarte interesant este faptul că producţia auto din China a ajuns în 2010 la 18,26 milioane de maşini, cu 33,4% mai mult decât în 2009.

În ce priveşte cele mai vândute mărci din China în 2010, iată un TOP 20 dominat de Volkswagen. Surprinşi? Nu ar trebui, deoarece germanii sunt printre cei mai vechi constructori auto care au prins rădăcini în China.

TOP 20 MĂRCI AUTO CHINA 2010

  1. VW - 1.472.535
  2. Toyota - 775.245
  3. Hyundai - 703.008
  4. Nissan - 681.360
  5. Honda - 646.355
  6. Chery - 627.263
  7. Buick - 543.377
  8. BYD - 519.775
  9. Chevrolet - 494.665
  10. FAW - 431.121
  11. Geely - 414.121
  12. Kia - 333.028
  13. Great Wall - 313.439
  14. Ford - 304.103
  15. Suzuki - 275.672
  16. Mazda - 225.378
  17. Citroën - 224.001
  18. Audi - 204.067
  19. JAC - 199.491
  20. Skoda - 190.300

Probabil nemţii sunt cu atât mai mulţumiţi datorită faptului că atât Audi, cât şi Skoda, au reuşit performanţe de vânzări destul de bune, grupul german consolidându-şi o foarte bună poziţie pe piaţa auto chineză. Prin comparaţie, Toyota şi Hyundai au reuşit să vândă împreună câ Volkswagen...

Dintre primele 10 mărci cu vânzările cele mai bune în 2010, trei sunt japoneze (Toyota, Nissan şi Honda), două provin din Coreea (Hyundai şi Chevrolet), iar trei sunt mărci autohtone (Chery, BYD şi FAW). Totuşi, toate mărcile au uzine în China şi modele dedicate pieţei chinezeşti.

În ce priveşte topul celor mai vândute modele în China în 2010, din nou se remarcă prezenţa mai multor modele Volkswagen - în primul rând VW Lavida, o maşină concepută special pentru piaţa chineză. Totuşi, cel mai vândut model din China rămâne unul autohton: BYD F3.

TOP 20 MODELE CHINA 2010

  1. BYD F3 - 263.947
  2. VW Lavida - 251.615
  3. Hyundai Elantra Yuedong - 233.344
  4. VW Jetta - 224.523
  5. Buick Excelle - 222.494
  6. VW Santana - 210.144
  7. FAW Xiali - 198.680
  8. Chevrolet Cruze - 187.737
  9. VW Bora - 172.537
  10. Ford Focus - 172.270
  11. Toyota Corolla - 172.053
  12. Honda Accord - 171.679
  13. Toyota Camry - 161.410
  14. Chery QQ - 157.061
  15. Nissan Tiida - 153.906
  16. Hyundai Elantra - 152.641
  17. BYD F0 - 148.457
  18. Nissan Bluebird Sylphy - 142.511
  19. Nissan Teana - 140.842
  20. Honda City - 132.635

Cei de la Volkswagen au nu mai puţin de 4 reprezentanţi între primele cele mai vândute 10 modele din China în 2010: Lavida, Jetta, Santanta şi Bora (Jetta şi Santana fiind deja modele învechite moral, bazate pe generaţii de acum 20 de ani ale lui Passat, respectiv Golf).

Mai fac o figură foarte bună modele precum Hyundai Elantra, Buick Excelle sau Chevrolet Cruze şi Ford Focus, în timp ce producătorii autohtoni sunt prezenţi cu numai două modele în TOP 10: BYD F3 (care aminteşte de precedenta generaţie Toyota Corolla) şi FAW Xiali.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.