125 de ani de inovaţii Mercedes

Autor: Andrei Nan 28 ian. 2011 Știri auto

1.886 – Cu autovehiculul patentat cu motor cu
operare pe benzină, Carl Benz creează primul automobil din lume.
Design-ul autovehiculului cu trei roţi, inspirat din bicicletă,
este expresia abilităţilor inginereşti autentice.

1.901 – Mercedes 35 hp stabileşte un design
independent pentru autovehiculul motorizat şi este văzut ca prima
maşină a erei moderne. Radiatorul în formă de fagure, organic
integrat în design, devine o caracteristică definitorie a
brandului.

1.906 – Compania Daimler Motor din Untertürkheim
îşi inaugurează primul departament de construcţie a
caroseriilor.

1.909 – Faimosul automobil de curse „Lightning
Benz” care a depăşit recordurile este primul autovehicul al cărui
design a fost în mod evident determinat de principiile
aerodinamicii.

1.910 – O evoluţie considerabilă în domeniul
design-ului auto: un panou curbat sub parbriz, descris ca glugă sau
torpedo, leagă şasiul şi compartimentul motorului de corpul maşinii
şi de compartimentul pasagerilor pentru a crea o unitate singulară
şi organică. Noii pereţi laterali netezi şi linia mediană continuă
conferă maşinii un aspect armonios.

1.911 – În paralel cu dezvoltarea radiatorului în
formă de fagure, a fost dezvoltată şi o formă secundară
caracteristică de radiator – radiatorul ascuţit, prezent în special
la modele mai sportive şi mai puternice din gamă.

1.920 – Uzina DMG din Sindelfingen începe
producţia de caroserii pentru autovehiculele Mercedes.

1.932 – Hermann Ahrens preia funcţia de Director
General al Diviziei de Producţie Autovehicule Speciale din cadrul
uzinei Mercedes-Benz din Sindelfingen.

1.934 – Cu liniile sale elegante şi line, modelul
500 K, proiectat de Hermann Ahrens, împreună cu succesorul său din
1936, 540 K, marchează un moment deosebit în istoria design-ului
Mercedes-Benz – cu precădere prin versiunea Special Roadster,
maşina de vis a anului 1930. Varianta coupé a stabilit tradiţia
coupé-urilor pentru Mercedes-Benz, tradiţie ce continuă şi în
zilele noastre.

1.953 – Construcţia caroseriei în formă de Ponton
a modelului 180 aduce design-ul clasic Mercedes-Benz în era
modernă. Aripile şi farurile sunt complet integrate în secţiunea
principală a caroseriei, care încorporează şi compartimentul
motorului şi compartimentul portbagajului. Din aceasta se iveşte
armonios compartimentul pasagerilor cu ceea ce era considerat
atunci o secţiune extinsă de sticlă.

1.954 – Naşterea legendarului 300 SL, cu portiere
tip aripă de pescăruş (gullwing), proporţiile neobişnuite şi un nou
design plat al grilei de radiatorului, care urma să devină o
caracteristică definitorie a design-ului frontal pentru toate
modele SL sport. Această maşină sport reprezintă emblema
design-ului automobilistic al acestei ere.

1.957 – Farurile verticale cu lumini indicatoare
integrate, ce au fost introduse odată cu 300 SL, au devenit un
echipament stilistic reprezentativ, urmând să caracterizeze
designul frontal al automobilelor Mercedes-Benz de la începutul
anilor ’70.

1.959 – Limuzinele Mercedes-Benz 220, 220 S şi 220
SE cu şase cilindri au marginile aripilor spate îmbinate într-un
unghi ascuţit, desemnate oficial drept markeri posteriori.
„Mercedes coadă de rândunică”(„Fintail Mercedes”) este şi primul
autovehicul din lume cu un habitaclu rigid şi zone deformabile, de
absorbţie a energiei de impact, deschizând astfel un nou capitol în
domeniul siguranţei.
1963 – Apariţia modelului 230 SL cu proporţiile sale neobişnuite şi
un aspect aparte – cu plafonul unic tip „pagoda” – un plafon
compact detaşabil a cărui formă specială nu numai că armonizează
aspectul, ci şi accentuează rigiditatea structurii, sporind astfel
siguranţa maşinii.

1.971 – Noul model sport 350 SL şi modelul Clasei
S lansate în1972 sunt expresii sugestive ale conceptului de
siguranţă integrală şi continuă prin influenţarea aspectului
tuturor automobilelor Mercedes-Benz. Printre elementele importante
de design se numără farurile cu dimensiuni mari aliniate orizontal,
indicatoarele luminoase care pot fi văzute uşor atât din faţă, cât
şi din lateral, blocurile optice spate canelate şi mânerele
portierelor.

1.975 – Bruno Sacco preia responsabilitatea lui
Friedrich Geiger, ocupând funcţia de designer şef pentru
Mercedes-Benz.

1.979 – Design-ul noii Clase S îmbină elementele
trandiţionale cu noi forme dezvoltate ca parte a unui process de
optimizare a aerodinamicii.

1.982 – Mercedes-Benz lansează clasa compactă cu
modelele 190 şi 190 E. Design-ul noilor modele din seria compactă,
primele dintr-o linie care au precedat actuala Clasă C, urmează
traiectoria parcursă de Clasa S. Linia capotei portbgajului se
diferenţiază de linia mediană mai joasă a caroseriei – într-un look
care a fost iniţial subiectul unor discuţii publice controversate,
dar care a devenit o tendinţă permanentă.

1.991 – Cu noua Clasă S, Mercedes-Benz prezintă
o nouă interpretare a grilei radiatorului care este o
caracteristică specifică mărcii. Grila este integrată în
capotă.

1.993 – Ca parte a primei iniţiative
strategice, un studiu de design pentru un Mercedes-Benz coupé
cauzează agitaţie la Târgul Auto de la Geneva. Prezentate pentru
prima dată, cele patru faruri eliptice reprezintă o nouă
interpretare a aspectului Mercedes.
Clasa C, succesorul clasei compacte, este primul automobil
Mercedes-Benz lansat în patru linii diferite de design şi echipare,
unde în special design-ul interior este folosit pentru a contura
caracterul definitoriu al fiecărei versiuni.

1.995 – Noua Clasă E este primul model de serie
care prezintă design-ul cu patru faruri care a constituit simbolul
unei epoci. Aspectul frontal a fost de asemenea adaptat pentru
seriile viitoare.

1.996/1.997– Iniţiativa strategică a
Mercedes-Benz introduce o întreagă gamă de noi serii de modele
precum SLK, CLK, Clasa A şi Clasa M. Mercedes-Benz Design găseşte
soluţii inovatoare de stil pentru toate aceste noi concepte
auto.

1.998 – Cu o siluetă asemănătoare coupé-ului,
noua Clasă S simbolizează noua şi progresiva imagine Mercedes-Benz.
Design-ul interior stabileşte noi standarde prin maniera în care
completează perfect stilizarea elegantă şi sportivă a exteriorului.
Clasa S reflectă caracter, o notă de delicateţe şi lux.

1.999 – Profesorul Peter Pfeiffer preia funcţia
fostului designer şef Bruno Sacco.

2003 – Modelul Vision CLS atrage atenţia la Târgul Internaţional
Auto (IAA) din Frankfurt. Conceptul unui coupé cu patru uşi, ce
oferă un grad ridicat de confort pentru patru pasageri, este primit
cu entuziasm încă de la debut. Premiul „Autonis” pentru design şi
titlul de „Most attractive design study 2003” subliniază
potenţialul inovator al acestui automobil fascinant.

2.004 – CLS intră în producţie de serie fără să
sufere modificări majore ca demers secund al iniţiativei
strategice.

2.005 – Liniile aproape puriste ale Clasei S
lansează noi tendinţe în design. Contururile precise şi bine
definite şi suprafeţele line indică un nou stil de design.

2.007 – Clasa C este prima limuzină
Mercedes-Benz în două versiuni destul de distincte: versiunea
ELEGANCE este prevăzută cu grila clasică şi steaua în trei colţuri
deasupra capotei, pe când versiunea AVANTGARDE este prevăzută cu o
grilă în centrul căreia este încorporată steaua într-o interpretare
contemporană a celei prezente la modelul 300 SL din1954.

2.008 – Profesorul Gorden Wagener preia funcţia
de designer şef la Mercedes-Benz. Cu GLK, Mercedes-Benz
împrospătează atmosfera din segmentul SUV compact premium. Conturul
compact aduce un omagiu Clasei G, clasicul off-roader al
brandului.

2.009 – Clasa E dezvăluie un design nou,
avangardist, care prin curbele aripilor spate reprezintă o
interpretare contemporană a design-ului modelului Ponton din
anul1950.
Design-ul distinctiv al noului model super sport Mercedes-Benz SLS
AMG exprimă fascinaţie nelimitată şi atrage prin capota alungită,
garda joasă şi eleronul retractabil. Portierele tip aripă de
peşcăruş (gullwing) sunt păstrate de la legendarul 300 SL, la fel
şi grila lungă a radiatorului cu steaua în trei colţuri poziţionată
în centru.

2.010 – Autovehiculul prototip F800 Style
sugerează felul în care limuzina zilei de mâine ar putea arăta.
Ampatamentul lung, consolele scurte şi linia elegantă a plafonului
dau automobilului o notă de eleganţă sportivă. În interior,
finisajele din lemn de înaltă calitate şi atmosfera generală de
luminozitate oferă o senzaţie de eleganţă şi modernitate.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide