TOP 10 cele mai vândute mașini în 2023 până acum. Sandero și Duster sunt printre ele

Autor: Radu Țuțulan 28 iul. 2023 Știri auto

Dacia Sandero și Dacia Duster sunt în topul celor mai vândute mașini din Europa, în prima jumătate a anului 2023, cu o creștere cumulată de 45% față de anul trecut.

Industria auto din Europa traversează cea mai bună perioadă de după Covid-19. Au fost vândute peste 6,56 milioane de autoturisme pe tot continentul în prima jumătate a anului, cu aproape 1 milion mai multe decât în perioada similară a anului trecut. Totuși, mai e mult de recuperat până la perioada de aur, dinaintea pandemiei, când se vindeau aproape 8,5 milioane de autoturisme în primele 6 luni ale anului.

Surpriza acestui an e reprezentată de Tesla Model Y. Nu doar că este cea mai bine vândută mașină din Europa în 2023, dar este și prima mașină electrică care ajunge vreodată într-un top al vânzărilor auto de pe bătrânul continent. Peste 126.000 de unități au fost comercializate în primele 6 luni ale anului, ceea ce înseamnă o creștere de peste 200% comparativ cu 2022.

Dacia Sandero este însă la foarte mică distanță. Micuța mașină produsă de Renault la Mioveni confirmă trendul de anul trecut, când a fost a doua cea mai vândută mașină din Europa și anul acesta e tot pe locul secund după primele 6 luni. Peste 124.000 de unități a vândut Dacia din acest model și a înregistrat o creștere de aproape 30% față perioada similară din 2022.

Podiumul este completat de Volkswagen T-Rock, cu aproape 112.000 de unități comercializate în 2023 și o creștere procentuală similară cu Dacia Sandero.

În TOP 10 al celor mai vândute mașini din Europa în primele 6 luni din 2023, publicat de autocar.co.uk, se regăsește și Dacia Duster, cu aproape 87.000 de unități vândute.

TOP 10 cele mai vândute mașini din Europa

Intră în GALERIA FOTO

1. Tesla Model Y, 126,565 unități (+204% față de anul trecut)

Dominația Tesla pe piața globală a mașinilor electrice continuă, iar modelul Y pare a fi arma perfectă pentru a ataca podiumul în topurile de vânzări europene din acest an. A încheiat primele șase luni ca cea mai bine vândută mașină, dar își va putea menține locul până la sfârșitul anului 2023?

2. Dacia Sandero, 123,408 unități (+27% față de anul trecut)

Cel de-al doilea best-seller de anul trecut, Dacia Sandero, este foarte aproape de liderul de acum în cursa pentru primul loc în 2023. Raportul calitate-preț excepțional este principalul atu, care pare să aibă un ecou tot mai puternic în rândul cumpărătorilor afectați de creșterea costului vieții. Faptul că este, de asemenea, un supermini competitiv, cu un interior spațios și o manevrabilitate acceptabilă, îl face o achiziție deosebit de convingătoare.

3. Volkswagen T-Roc, 111,692 unități (+29% față de anul trecut)

Volkswagen T-Roc este întotdeauna o alegere populară în Europa și se pare că va continua în viitorul apropiat. S-a clasat pe locul al treilea anul trecut, iar vânzările sale le depășesc pe cele ale venerabilului Golf. Un facelift recent i-a sporit calitatea interioară, abordând una dintre puținele critici la adresa acestui crossover complet.

4. Peugeot 208, 105,699 unități (-4% față de anul trecut)

Peugeot 208 a fost cea mai vândută mașină din 2022 în Europa, dar încă nu a atins acest ritm în 2023. Din cauza problemelor de logistică, raportate la scară largă, anul acesta are un recul. Dar Stellantis lucrează pentru a rezolva problemele, așa că nu ar trebui considerat, încă, învins.

5. Opel Corsa, 105,637 unități (+19% față de anul trecut)

Fratele mai ieftin al lui Peugeot 208 se bucură de o cerere tot mai mare. Un model reîmprospătat este programat în următoarele luni – adăugând partea frontală cu semnătură „Vizor”, clasic Opel, și aducând un spor de gamă pentru Corsa Electric – ceea ce ar putea da un boost pentru a urca în top.

Modelele care au făcut furori printre clienți

6. Renault Clio, 100,298 unități (+44% față de anul trecut)

Popularul supermini Renault se vinde acum mai mare decât Volkswagen Golf: cine l-ar fi crezut? Renault a anunțat, de asemenea, că a cincea generație a modelului va fi vândută exclusiv cu un grup motopropulsor hibrid în Marea Britanie, dar toată Europa va beneficia de o reîmprospătare mai amplă la mijlocul perioadei de viață și de un nou design, mai proaspăt. Un nou interior și o gamă simplificată de opțiuni sunt, de asemenea, pe drum.

7. Toyota Yaris Cross, 96,214 unități (+48% față de anul trecut)

Este ușor de înțeles de ce Yaris Cross este un hit. Nu numai că este o mașină relativ accesibilă, dar este și susținută de reputația legendară a Toyota pentru fiabilitate. Și poate obține cu ușurință o medie de 4 litri/100km, cu un picior drept atent.

8. Fiat 500, 90,464 unități (+6% față de anul trecut)

Când spui mașină mică, poți să nu te gândești la Fiat 500? Se comercializează din 2007 și este puțin probabil să se renunțe prea curând la el. Recent, modelul a primit și o variantă electrică cu o dimensiune a bateriei de până la 44 kWh. Autonomia sa este stabilită la 199 de mile, dar și modelele mild-hibrid și pe benzină rămân la vânzare. O versiune electrică a Fiat 500 hot hatch urmează cât de curând să apară, cel mai probabil la sfârșitul acestui an.

9. Volkswagen Golf, 88,425 unități (+6% față de anul trecut)

Omniprezentul Volkswagen Golf a fost un favorit de multă vreme în Europa, dar a fost depășit anul trecut de mai micul (și mai ieftinul) Peugeot 208. Iar alunecarea sa în jos în topuri nu pare să încetinească, dacă e să ne luăm după ultimele sale vânzări.

10. Dacia Duster, 86,872 unități (+18% față de anul trecut)

A doua Dacia care figurează în top 10, Duster, este un model capabil, rezistent și – cel mai important – ieftin! Așa că a câștigat o cotă semnificativă a pieței de crossover în plină expansiune. Lui i se va alătura, în curând, Dacia Bigster, un SUV din segmentul C care conduce impulsul Daciei către segmente mai mari și mai profitabile.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Radu Țuțulan
Radu Țuțulan
Radu Țuțulan este licențiat în Științe Politice, fiind absolvent al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). Primii pași în jurnalism i-a făcut în 2005, când încă nu terminase liceul. S-a angajat întâi la o micuță redacție de știri tv din București, au ... citește mai mult

Comentarii
Inchide