4 Aprilie în istoria automobilistică

Autor: Cosmin Iordache 04 apr. 2010 Știri auto

4 Aprilie 1929 – Karl Benz moare în această zi
la vârsta de 84 de ani, din cauza bronşitei acute. Germanul este
văzut ca inventator al unui motor pe benzină pentru automobile în
doi timpi în 1879 şi a fost unul dintre co-fondatorii
constructorului Mercedes-Benz. Karl Benz a reuşit să îşi patenteze
primul său automobil în 1886, aceste fiind primele automobile
introduse în producţie la scară largă.


4
Aprilie 1973
– În această zi se naşte pilotul Loris
Capirossi în Castel San Pietro Terme, Bologna. Pilotul italian deşi
a debutat la categoria 500cc în anul 1995, acesta nu ţi-a adjudecat
nici un titlu, ci s-a remarcat ca o tânără speranţă la clasa 125 cc
şi apoi la 250 cc, acolo unde deţine trei titluri. Debutul său în
motociclism a fost foarte entuziasmant, reuşind ca în primul său
sezon la clasa 125 cc să ia titlul. A fost considerat astfel o mare
speranţă, datorită triumfului la vârsta de doar 17 ani.

Cel mai bun sezon al său în Moto GP s-a
consemnat în 2006, atunci cînd a obţinut un loc trei la final de
sezon, alergând pentru echipa Ducati Corse. În prezent Loris
reprezintă echipa de uzină Suzuki, fiind înregimentat în 2008. Cele
două sezoane au fost însă printre cele mai slabe din cariera sa ,
reuşind la final doar clasări pe locul 10, respectiv locul 9.
Capirossi are un procentaj de sub 10% curse câştigate din cele la
care a participat, având 29 de victorii din 299 de starturi.



4 Aprilie 1996
– Jaguar introduce noul Jaguar XK8 Cabrio
la Salonul de la New York, la o lună distanţă de lansarea modelului
Jaguar XK8 Coupe prezentat pe data de 5 Martie la Geneva. Aceste
modele preluau ştafeta de la Jaguar XJS, dar în special versiunea
cabrio avea o responsabilitate mare, XJS Cabrio fiind un succes şi
comercializându-se de două ori mai bine decât coupe-ul în perioada
1991-1996.

Noul XK8 a fost practic primul model complet
nou de la achiziţia mărcii de către Ford şi primul Jaguar din
istorie care folosea motoare cu 8 cilindri, prin introducerea
motorului AJ-V8. Cu apariţia acestei generaţii, puriştii Jaguar au
contestat designul spunând că liniile tipice ale mărcii au fost
alterate, dar Ford a replicat susţinând că la acest model au lucrat
doar designerii Jaguar, fără alte presiuni din afară. Acest model a
fost însă înrudit cu Aston Martin DB7, o altă marcă deţinută de
Ford.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide