Detroit 2008

Autor: Alexandru Banu 19 feb. 2008 Știri auto

Să trecem şi la americane. La standul Chrysler, privirile au fost atrase de conceptul ecoVoyager. Urît dar eficient, ecoVoyager este viziunea constructorului american asupra unui monovolum al viitorului propulsat electric. Sursa de putere este un motor electric de 268 CP, suficienţi pentru a atinge “suta” în 8,8 secunde. Pare mult, dar bateriile atîrnă greu. Şi ecoVoyager cară multe pentru a obţine o autonomie respectabilă de 500 km. La exterior, modelul pare inspirat de stilul art-deco şi aduce aminte de primele încercări americane de a crea un monovolum. Noul concept poate transporta doar patru pasageri, însă aceştia beneficiază de tot confortul.

În schimb, la standul General Motors aveai ce vedea. Marca Cadillac pare că în sfîrşit şi-a găsit identitatea, căci a prezentat publicului puternicul CTS-V şi conceptul CTS Coupe. Cadillac CTS-V este versiunea supersport a spectaculosului model CTS. Detaliile erau deja cunoscute: 550 CP dezvoltaţi de un propulsor V8 de 6,2 litri, frîne Brembo, suspensie magnetic ride control, jante de 19 inci şi scaune sport Recaro. Toate ingredientele unei adevărate bestii se regăsesc pe această listă.

O altă noutate în standul Cadillac a fost modelul Provoq Concept. Este vorba de un automobil propulsat de o celulă de combustibil. Deşi modelul fusese deja prezentat în cadrul expoziţiei de electronice CES de la Las Vegas, GM a decis să îl aducă şi la Detroit. Însă cea mai mare surpriză a fost versiunea coupe a modelului CTS. După o scurtă introducere făcută de Bob Lutz, conceptul a fost prezentat publicului. Partea frontală este la fel cu a berlinei, dar restul caroseriei a adoptat o formă nouă de pană. Nu au fost oferite prea multe detalii tehnice, dar motorizările sînt probabil cele disponibile şi pe berlină, ulterior urmînd a fi introdus un motor diesel.

Rămînînd în zona GM, standul Corvette a fost unul cu totul impresionant. Modelul ZR1 este cel mai puternic Corvette din gama actuală. E propulsat de un motor V8 de 6,2 litri ce dezvoltă peste 620 CP. Puterea este atinsă cu ajutorul unui compresor mecanic Eaton de generaţia a şasea, cu două rotoare. ZR1 încununează gama Corvette şi urcă din nou în fruntea automobilelor muscle car made in the USA. Preţul? În jur de 100.000 de dolari.

Un model care a întors multe priviri a fost Fisker Karma. Fisker este o casă de design din California înfiinţată de Henrik Fisker, omul care a desenat modele ca BMW Z8 sau Aston Martin DB9. În ultima vreme, el s-a ocupat de convertirea a diverse modele sport în automobile proprii. De data aceasta, Fisker a adus la Detroit un sedan sportiv. Mai mult, este vorba de un sedan hibrid. Botezat Karma, produsul lui Fisker va fi propulsat de un sistem numit Q-DRIVE.

Dezvoltat de Quantum Technologies, acesta are la bază un motor cu patru cilindri ce trimite puterea către un generator. Fisker susţine că noul model poate atinge 100 km/h în doar 5,8 secunde. Există două moduri în care poate fi condusă Karma: Stealth Drive, un mod pur electric, puterea fiind extrasă din bateriile litiu-ion, şi modul Sport, unde acumulatorii şi motorul cu patru cilindri lucrează împreună. Primele livrări vor începe la finalul anului 2009.

Pagini: 1 2 3 4

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide