Vânzările de automobile din România în declin

Autor: Cosmin Iordache 21 oct. 2008 Știri auto
Vânzările de automobile din România în declin

În intervalul ianuarie-septembrie, au fost vândute în total 267.801 de autovehicule, în creştere cu 0,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, din care 222.997 de unităţi au fost autoturisme, 41.325 de unităţi au fost vehicule comerciale uşoare, în creştere cu 19,8%, şi 3.479 de unităţi au fost autobuze, în urcare cu 69,8%, conform Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, citată de MEDIAFAX.

Dacia rămâne cea mai bine vândută marcă de pe piaţa auto din România, cu 61.860 de autoturisme livrate în nouă luni, echivalentul unei cote de piaţă de 27,7%. Pe locul al doilea se află în continuare Skoda, cu 20.042 de maşini livrate şi o cotă de piaţă de 9%, urmată de Renault, cu 16.115 de maşini vândute, echivalentul unei cote de piaţă de 7,2%. Pe poziţiile patru şi cinci se situează Volkswagen şi Opel, cu 16.114, respectiv 14.213 unităţi vândute, echivalentul unor cote de 7,2% şi  6,4%. Ford a căzut de pe poziţia cinci pe şase, cu 13.694 de maşini livrate şi o cotă de 6,1%.

Clasamentul celor mai bine vândute modele de import este condus de Renault Clio (9.353 unităţi), Skoda Octavia (7.962 maşini), Ford Focus (6.666 unităţi), Kia c’eed (6.116 unităţi) şi Skoda Fabia (5.719 unităţi).

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide