galerie

Renault Megane Coupe 1.6 16V (II) - DINAMICĂ şi BUGET


  • Renault Megane Coupe arată bine în mişcare, însă motorul pe benzină de 1,6 litri nu face faţă unor pretenţii sportive, cei 110 CP fiind destinaţi celor care nu se prea grăbesc.
  • Pe viraje, Megane Coupe stă o idee mai bine decât versiunea hatchback, dar diferenţele sunt aproape insesizabile. Oricum, ruliul nu este mare.
  • Pentru un sprint mulţumitor este nevoie de turaţii ridicate, schimbarea treptelor fiind necesar a fi realizată în jurul a 5.000 rpm - asta deoarece cuplul maxim de 151 Nm este atins la o turaţie destul de ridicată, de 4.250 rom.
  • Modelul de test era echipat cu ESP, care controlează suficient de bine maşina la abordarea în forţă a virajelor. Direcţia este foarte precisă pentru un Renault, dar, pentru un condus la limită, ar trebui să fie şi mai incisivă.
  • Per total, Renault Megane Coupe 1.6 16V este o maşină relativ sportivă, care pune mai mult accentul pe lookul dinamic decât pe performanţe. Însă, la fel de adevărat este că vorbim despre un motor mediu, fără pretenţii.
  • La fel ca Megane hatchback, şi Megane Coupe oferă un confort excelent la rulare, amortizând foarte bine (şi silenţios) denivelările. Frânarea este în limite normale pentru clasa compactă, cu o rezistenţă medie la oboseală.
  • Motorul pe benzină de 1,6 litri şi 110 CP îşi face datoria foarte bine în condiţii normale de exploatare, însă nu poate satisface un regim prea sportiv. Ca funcţionare, este suficient de silenţios, dar prezenţa sa în habitaclu este permanentă (şi nici nu are vreo sonoritate sportivă).
  • Vizitele la pompă vor fi în limite normale: deşi în teorie se anunţă un consum mediu de 6,9 litri/100 km, mai aproape de realitatea cotidiană în condiţiile de trafic de la noi este valoarea de 7,5 litri/100 km pentru consumul mediu.
  • Schimbătorul de viteze este plăcut de manevrat şi precis, cu excepţia treptelor cinci şi şase. Într-un regim sportiv, timoneria ar trebui să fie mai fermă.
  • Pe vreme însorită, ornamentul din plastic din stânga volanului reflectă lumina în mod neplăcut în geamul lateral, intrând în raza vizuală din dreptul retrovizoarei laterale - acest fenomen nu se întâmplă în cazul lui Megane hatchback.
  • În România, Renault Megane cu motorul de 1,6 litri pe benzină este oferit doar în echipare Dynamique, având un preţ de pornire de 14.350 euro. Ceea ce înseamnă un raport excelent preţ/aspect, unul foarte bun preţ/dotări şi unul moderat preţ/performanţe.
  • Nivelul de dotare standard al echipării Dynamique este deosebit de bogat, cu multe dotări de confort (de exemplu cardul "mâini libere") şi, mai ales, de siguranţă.
  • Farurile adaptive Xenon sunt oferite în pachet cu sistemul ESP, pentru un preţ sub 1.000 euro. Lista de opţionale este foarte scurtă, iar preţurile pentru ele sunt avantajoase.
  • Varianta de bază Renault Megane Coupe 1,6 16V se dovedeşte o alegere foarte bună pentru cei care vor individualism şi un preţ foarte bun, dar mai puţin pentru cei care se aşteaptă ca dinamismul exteriorului să se regăsească din plin şi pe şosea.
  • Renault Megane Coupe 1.6 16V Dynamique - lista de dotări standard este foarte bogată.
  • Lista de dotari optionale este scurta, dar cateva dintre ele sunt necesare pentru un nivel mult mai bun al confortului si sigurantei.
  • Renault Megane Coupe 1.6 16V are un preţ de pornire deosebit de competitiv, mai ales dacă ne gândim la cât de bogat este nivelul de dotare Dynamique.
  • Renault Megane Coupe 1.6 16V (II) - DINAMICĂ şi BUGET
  • Renault Megane Coupe 1.6 16V (II) - DINAMICĂ şi BUGET
1/1
Renault Megane Coupe 1.6 16V (II) - DINAMICĂ şi BUGET