Test în România cu Peugeot 308 1.6 e-HDi. Adevăratul trei-sute-opt

De ce ”adevăratul 308”? Pentru că această nouă generaţie a modelului de clasă compactă Peugeot este vrednicul urmaş al foarte apreciatului 307. În plus, dacă ne raportăm la liderul segmentului clasei compacte în Europa, despre noul Peugeot 308 mai pot spune un lucru: este Golf-ul francez. Explicaţiile le găsiţi în continuare.

Test în România cu Peugeot 308 1.6 e-HDi. Adevăratul trei-sute-opt Test în România cu Peugeot 308 1.6 e-HDi. Adevăratul trei-sute-opt

Noul Peugeot 308 va rămâne în istoria Peugeot drept modelul care a ”îngheţat” timpul. Şi asta deoarece, până la apariţia acestui model, cei de la Peugeot au reuşit să epuizeze toate cifrele pentru indicativele de tipul 30x.

301 şi 302 au fost produse până la al doilea război mondial, 304 şi 305 au fost modele specifice dezvoltării industriale din anii '70 şi '80, după care a urmat, surpriză, 309. De ce acest salt? Pentru că Peugeot 309, lansat în 1985, reprezenta trecerea de la arhaic la modern, fiind primul model serios de clasă compactă al francezilor.

Urmaşul său a fost 306, o maşină destul de reuşită în epoca ei, însă doar 307, lansat la începutul anilor 2000, a demonstrat cât de bine se pricep francezii la automobile. De altfel, acest model a câştigat şi ”European Car of the Year” în 2002, dovedindu-se una dintre cele mai de succes maşini produse de Peugeot.

Evident, urmaşul lui 307 s-a numit 308, fiind vorba despre modelul construit între 2007 şi 2013, dar care nu a reuşit să se ridice la înălţimea predecesorului, activând pe o piaţă intrată în criză şi fiind afectat serios de dominaţia lui VW Golf.

Prin urmare, după ce Peugeot a folosit cifrele de la 1 la 9, cum putea să se numească urmaşul ultimului model compact? Tot 308. Însă eu cred că vorbim de o lipsă crasă de inspiraţie. Mai bine i-ar fi spus noului model mai simplu şi mult mai de efect: 300.

Sau, de ce nu, să revină la indicativul de mare succes 307. Pentru că, iată, şi noul 308 este listat acum ca pretendent la Maşina Anului 2014, având destul de multe şanse să intre în posesia premiului.

Dacă vorbim de designul exterior, Peugeot 308 este un mare pas înainte. La vremea sa, Peugeot 307 se evidenţia fără drept de apel în faţa noului VW Golf 5, printr-un design cu o puternică personalitate. Noul 308 aminteşte întrucâtva de stilul lui 307, dar într-un format mai sobru.

Şi, foarte important, un format care le va face ochi dulci fanilor stilului germanic. Parcă designerii francezi ar fi luat un Golf 7 şi l-ar fi făcut mai frumos... Însă, atenţie, această impresie e mai puternică în realitate decât în poze, pe viu muchiile şi formele lui Peugeot 308 fiind mai explicite.

Cam aşa văd eu lucrurile cu noul 308, care, fără a fi WOW, te cucereşte printr-un stil foarte echilibrat şi matur, simplitatea fiind pigmentată în punctele esenţiale cu detalii bine gândite.

Să vedem cum arată interiorul - PE URMĂTOAREA PAGINĂ

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.