Nissan Qashqai

Autor: Andrei Nan acum 13 ani Prezentari

Conceptul omonim a demonstrat că Nissan este pregătit să ofere o nouă soluţie pentru cumpărătorii plictisiţi de maşinile tipice segmentului compact. Versiunea finală a fost prezentată în cadrul Salonului Auto de la Paris, unde noul model a putut fi admirat ca principala atracţie a standului Nissan.

Garda la sol de 20 cm şi unghiurile de atac de 19,2 şi, respectiv, 30,2 grade asigură o trecere mai bună peste obstacole comparativ cu o compactă obişnuită, însă nu sunt suficiente pentru a atinge performanţele unui 4×4 specializat. Platforma pe care se bazează noul model va fi folosită în viitor şi la realizarea unui model SUV compact Renault, al cărui prototip Koleos a fost prezentat tot în cadrul Mondialului de la Paris.

Designul lui Qashqai este rezultatul muncii departamentelor de profil din Anglia şi Japonia. Aspectul de atlet în mişcare este consecinţa dimensiunilor compacte şi a liniilor armonioase. Privit din lateral, noul model îşi dezvăluie genele Nissan prin asemănarea cu un alt automobil japonez, Murano. Partea din spate este încadrată de stopurile situate la o înălţime considerabilă, departe de eventualele mici tamponări din traficul urban.

Interiorul este tipic Nissan: volanul cu spiţa centrală dreaptă şi comenzile climatizării sunt specifice producătorului japonez. Şoferul este întâmpinat de consola centrală înaltă, atent gândită pentru a oferi o ergonomie cât mai bună. Pe tunelul median, lângă frâna de mână integrată şi cotiera subţire, se găsesc şi butoanele de acţionare a sistemului integral de tracţiune. Bordul este luminat cu ajutorul unor LED-uri, tehnologie ce va fi folosită în viitor şi la alte modele Nissan. Scaunele bine sculptate, trapa electrică de mari dimensiuni şi numeroasele spaţii de depozitare sunt doar câteva elemente ce fac viaţa la bord mai confortabilă.

Pentru propulsarea noului model, viitorii clienţi vor putea alege între patru motoare, două pe benzină dezvoltate de Nissan şi două diesel împrumutate de la colegul de alianţă, Renault. Motorul Otto de bază este unul nou dezvoltat, un 1,6 ce dezvoltă 115 CP şi 160 Nm. Cu un bloc de aluminiu, propulsorul asigură un mai bun transfer termic şi o greutate cu 25 de kg mai mică faţă de precedenta generaţie. Motorul de 2,0 litri este o creaţie japoneză ce produce 140 CP şi un cuplu de 200 Nm, cu peste 90% din el disponibil încă de la 2000 rpm. Cele două motoare sunt cuplate la o cutie de viteze CVT, ce poate fi comandată şi manual, cu ajutorul a şase rapoarte pre-setate.

Motorizarea de bază este reprezentată de binecunoscutul dCi de 1,5 litri de la Renault. Respectând normele Euro 4, propulsorul dezvoltă 106 CP şi 240 Nm. Raportul de compresie scăzut plus turbina cu geometrie variabilă şi pale multiple asigură o funcţionare silenţioasă şi economică. Motorul de top ce va dota noul Qashqai are o cilindree de 2,0 litri şi beneficiază de injecţie piezoelectrică Bosch în cinci cicluri. Propulsorul dezvoltă o putere de 150 CP şi un cuplu motor de 320 Nm, fiindu-i montat şi un filtru de particule cu un sistem periodic de regenerare. Standard se foloseşte o cutie de viteze manuală cu şase trepte, versiunea mai puternică cu tracţiune integrală beneficiind opţional şi de o transmisie automată cu şase trepte.

Sistemul de tracţiune pe toate roţile este o creaţie specifică Nissan şi, spre deosebire de oferta concurenţei, acesta se bazează pe un mai mare aport din partea eletronicii. În condiţii normale, doar puntea faţă este acţionată, din motive ce ţin de consum şi pierdere de putere. În momentul în care se detectează o pierdere de aderenţă, se activează electronic transmiterea puterii spre puntea spate. Şasiul complex, cu punte spate independentă, este completat de siguranţa activă electronică, nelipsind sistemele ABS şi ESP.

Producţia noului model ia startul în Anglia la începutul lunii decembrie, cele mai mari vânzări fiind preconizate pentru versiunea diesel cu transmisie integrală.



Comentarii
Inchide