Explicaţia unui inginer român din Germania este susţinută cu argumente logice

Vine vara, iar temperaturile vor creşte până la infernal

Explicaţia unui inginer român din Germania este susţinută cu argumente logice Explicaţia unui inginer român din Germania este susţinută cu argumente logice

 


Vara se apropie cu paşi repezi, iar când temperaturile vor depăşi 35 de grade celsius maşinile care nu sunt dotate cu aer condiţionat se vor transforma în adevărate saune pe roţi. În acest context climatizarea este una dintre cele mai importante opţiuni ale unei maşini. Totuşi, mai există şi persoane care, din diverse motive, preferă să deschidă geamul, considerând că această metodă este mai bună atunci când vine vorba de crearea unui climat confortabil în interiorul autoturismului.

Ciprian Gurban, inginer la o societate germană de automotive, a explicat pentru o publicaţie online de ştiri din România că până la 80 km / oră este mai eficient să ţii geamul deschis, iar peste această viteză este mai eficient să foloseşti aerul condiţionat.

Inginerul oferă şi un truc la care pot să apeleze şoferii pentru a reduce consumul, truc ce se aplică dacă temperaturile nu sunt foarte ridicate: „Orice lucru care modifică forma originală a maşinii reprezintă o rezistenţă în calea aerului pe care maşina va trebui să o învingă cu un consum suplimentar.  Aici intră şi geamul/urile deschise sau trapa deschisă”.

O altă recomandare este ca atunci când se depăşeşte 80 de km /oră, dar nu ai nevoie de aer condiţionat, să foloseşti funcţia ECON care doar transmite aer de afară în habitaclu fără a porni compresorul de climă, explică inginerul timişorean stabilit în Germania.