”M3-ul american” mai face o încercare: ediţie specială finală pentru Cadillac CTS-V

Orgoliul americanilor a fost rănit profund de fenomenul BMW M3, aşa încât răspunsul lor s-a chemat Cadillac CTS-V, o maşină cu destule calităţi. Acum, după ce o nouă generaţie a berlinei CTS a fost lansată pe piaţă, versiunea cea mai puternică a primei generaţii a coupe-ului îşi face ieşirea din scenă în mod grandios. Suficient pentru a convinge clienţii de M3? Să vedem.

”M3-ul american” mai face o încercare: ediţie specială finală pentru Cadillac CTS-V ”M3-ul american” mai face o încercare: ediţie specială finală pentru Cadillac CTS-V

Noul BMW M4 Coupe a renunţat la V8-ul de 420 CP al precedentului M3 Coupe, din raţiuni de reducere a poluării, iar acum le oferă pasionaţilor un turbo ”şase în linie” cu o cilindree mai redusă, dar cu o putere uşor mai bună, de 431 CP. Evident, nu doar puterea contează la o astfel de maşină, ci şi pachetul tehnic răspunzător de manevrabilitate.

Un bau-bau american pentru ”em-patru” german

Pentru americani, însă, contează mult mai mult termenul ”power”. Iar cea mai puternică versiune a coupe-ului CTS, bazat pe berlina medie Cadillac ATS, propune un V8 semeţ, de 6,2 litri, cu supraalimentare, puterea maximă fiind de 556 CP. Adică o adevărată palmă dată precedentului M3 şi actualului M4 din punct de vedere al valorilor de pe hârtie.

Pentru că noua generaţie a berlinei ATS a fost deja lansată pe piaţă, şi versiunea coupe va trebui să-i lase locul unui urmaş, aşa încât actualul CTS-V Coupe îşi face ieşirea din scenă printr-o ediţie limitată la doar 500 de exemplare, dar care nu are un nume special, ci oferă un pachet estetic greu de ignorat.

Unii ar spune că CTS-V e, mai degrabă, rival pentru M6 din cauza puterii şi a capacităţii cilindrice

În primul rând, sunt oferite trei nuanţe speciale de vopsea metalizată pentru caroserie: Crystal White, Black Diamond şi Phantom Grey. După care proprietarii sunt gratulaţi cu un interior îmbrăcat în tapiţerie din piele Ebony, având cusătură roşie vizibilă, scaunele sport sunt semnate de Recaro, iar ornamentele sunt din lemn natur.

În rest, din punct de vedere tehnic ediţia specială finală a lui Cadillac CTS-V presupune standard frâne Brembo şi suspensie controlată electronic Magnetic Ride, iar la capitolul transmisie se poate opta între o manuală cu şase trepte sau una automată. Preţurile nu au fost comunicate, dar este de aşteptat să fie mult mai tentante decât ale noului BMW M4.

Luxul sportiv, în viziune americană: piele neagră şi inserţii din lemn natur