Primăria a luat decizia care schimbă complet traficul din Bucureşti. Autorităţile încep lucrăile din 2018. Sunt 240 de km de construit

Traficul se complică pentru unii

Primăria a luat decizia care schimbă complet traficul din Bucureşti. Autorităţile încep lucrăile din 2018. Sunt 240 de km de construit Primăria a luat decizia care schimbă complet traficul din Bucureşti. Autorităţile încep lucrăile din 2018. Sunt 240 de km de construit

Sub sloganul "Vrem un oraş pentru oameni", sâmbătă, între orele 15.30-19.30, în Capitală a avut loc a douăsprezecea ediţie a Marşului Bicicliştilor. Prin acest protest, membrii Organizaţiei pentru Promovarea Transportului Alternativ România (OPTAR) au solicitat dezvoltarea pistelor pentru biciclete în oraş.

PMB, după protestul bicicliştilor: Proiectul de construire a 67 km de piste, demarat anul acesta

PMB susţine că una dintre măsurile pentru reducerea traficului este construirea de piste pentru biciclete, menţionând că anul, posibil în iunie, va fi demarat proiectul care prevede construirea unor piste pe o distanţă de 67 de kilometri. Precizarea, după protestul bicicliştilor.

"În ceea ce priveşte traseele pietonale şi pentru biciclete Bucureşti-Ilfov, a fost aprobat în Comisia Tehnico- Economică a Ministerului Mediului proiectul pentru realizarea pistelor de biciclete, pe o distanţă de 67 km, proiect în valoare de 10 milioane de euro care va fi demarat anul acesta. În total, vor exista 240 de km de piste pentru biciclete în Bucureşti, iar construirea acestora va continua şi în anul următor", transmite Primăria Muncipiului Bucureşti (PMB).

Proiectul cuprinde patru trasee, pe o distanţă de 63,5 km, ocupând o suprafaţă totală de aproximativ 201000 mp.

"Este o prima etapa dintr-un proiect mai amplu, de 240 km. Executia primului lot, de 63,5 km, poate demara în luna iunie a acestui an. În acest moment, Primăria Capitalei se află în etapa de obţinere a avizelor. Aceste piste vor fi realizate de Compania Municipala Strazi, Poduri si Pasaje", potrivit PMB

Cele patru trasee sunt:

· Traseul 1- Piaţa Victoriei- Bd. Aviatorilor- Bd. Beijing- strada Nicolae Caranfil- Sos. Pipera- strada Alexandru Serbanescu- Bd. Aerogarii- DN1- Piata Presei Libere- Sos. Kiseleff- Bd. Constantin Prezan

· Traseul 2- Piata Victoriei- Bd. Iancu de Hunedoara- Sos. Stefan cel Mare- Sos. Mihai Bravu

· Traseul 3- Calea Victoriei- Bd. Regina Elisabeta- Splaiul Independentei- Bd. Natiunile Unite

· Traseul 4- Piata Libertatii- Piata Constitutiei- Bd Unirii- Bd. Decebal- Bd. Basarabia- Stadionul National

Potrivit sursei citate,"Primăria Capitalei urmăreşte introducerea unui sistem de transport public cu biciclete (crearea de staţii de inchiriere, parcări şi achizitionarea de biciclete pentru utilizare de către public care se materializează în anul 2018- prin acordarea a 30.000 de vouchere pentru locuitorii Capitalei)".

Instituţia spune că primarul general a solicitat direcţiilor de specialitate accelerarea demersurilor pentru implementarea sistemului de transport alternativ în Capitala.

"Ne dorim ca mersul cu bicicleta să devină un mijloc de transport uzual în Capitală. Printre demersurile pe care Municipalitatea le întreprinde în această perioadă se numără şi demararea procedurii de achiziţie a studiului de fezabilitate pentru realizarea unei reţele de piste de biciclete pe o suprafaţă de 100 km, printr-o convenţie încheiata cu Ministerul Mediului şi prin care se alocă 10 milioane de euro pentru realizarea acestui obiectiv. Intenţia PMB este de a acoperi axele Nord-Sud şi Est-Vest", spune Gabriela Firea.