Noul Audi A3 - toate informaţiile şi imaginile cu noul Audi A3

Noua generaţie Audi A3 este prezentată în premieră mondială la Salonul Auto Geneva 2012, afişând o evoluţie minimă faţă de precedentul A3 la nivelul aspectului, dar care ascunde evoluţii majore în interior şi la capitolul tehnic.

Cea de-a patra generaţie Audi A3 reprezintă o evoluţie destul de discretă faţă de precedenta generaţie, continuând un stil considerat de succes, dar cu adaptarea noii imagini de marcă Audi. Farurile sunt înguste, cu o formă deja cunoscută de la Audi A1 şi dispun de LED-uri, încadrând grila hexagonală de mari dimensiuni, în timp ce stopurile orizontale amintesc de Audi A6.

Noul Audi A3 reprezinta o evolutie discreta, ca design, fata de vechiul A3

Aspectul general inspiră robusteţe, la fel ca generaţia precedentă, dar designerii mai oferă şi posibilitatea personalizării printr-un pachet S-Line, care presupune spoilere mai agresive, dar fără a denatura linia simplă şi familiară a maşinii. Oricum, farurile cu lumini de poziţie LED îi conferă noului Audi A3 un look inconfundabil, nu doar pentru fanii mărcii.

Cu ocazia Salonului Auto Geneva 2012 este inaugurată versiunea de caroserie cu 3 uşi, care are un gabarit corect pentru clasa compactă: lungime de 4,23 metri, lăţime de 1,77 metri şi o înălţime de 1,42 metri, ceea ce înseamnă o evoluţie de numai 1,2 cm ca lungime faţă de precedentul Audi A3. De asemenea, ampatamentul de 2,6 metri este cu doar 2,3 cm mai mare decât al vechiului A3.

Noul Audi A3 are un gabarit foarte compact si e primul care utilizeaza noua platforma MQB

Trebuie să ştiţi că noul Audi A3 este primul model care utilizează noua platformă modulară MQB, care se va regăsi şi sub caroseria lui Volkswagen Golf 7, unul dintre avantajele lui A3 fiind reducerea greutăţii - de exemplu, versiunea de bază A3 1.4 TFSI are o masă proprie de numai 1.175 kg, cu 80 kg mai puţin decât precedenta generaţie. Inginerii au apelat la soluţii precum realizarea aripilor faţă şi a capotei motorului din aluminiu, dar şi la noi tehnologii de modelare a oţelului pentru diverse componente ale structurii caroseriei.

Interiorul noului Audi A3 continuă tradiţia unei foarte bune calităţi a materialelor şi a asamblării, faţă de precedentul A3 observându-se o minimizare a stilului şi a comenzilor, pentru a obţine o ergonomie mai bună, dar şi o impresie de spaţiu mai mare. Bordul arată familiar, cu indicatoarele de mari dimensiuni şi volanul sportiv, în timp ce consola centrală este foarte aerisită, fiind dominată doar de modulul pentru climatizarea automată.

Interiorul noului Audi A3 mizeaza pe simplitate, calitate si high-tech

În partea superioară regăsim un display retractabil, pe care sunt afişate toate informaţiile necesare şi care poate fi controlat de la butoanele interfeţei MMI, pe tunelul central. Butonul pentru pornirea motorului este plasat lângă schimbător, iar spaţiul interior ni se promite mai mare decât în vechiul A3 - noul A3 anunţă un portbagaj de 365 de litri.

Pentru început, noul Audi A3 beneficiază de trei motoare, două pe benzină şi unul diesel:

  • 1.4 TFSI dezvoltă 122 CP şi un cuplu maxim de 200 Nm/1.500 rpm, fiind cuplat cu o cutie manuală cu 6 trepte; performanţele sunt de 9,3 secunde pentru 0-100 km/h, iar viteza maximă se cifrează la 203 km/h; consumul mediu anunţat este de 5,2 litri/100 km, iar emisiile CO2 de 120 g/km
  • 1.8 TFSI dezvoltă 180 CP şi un cuplu maxim de 250 Nm, fiind cuplat cu o cutie automată S-tronic, cu 7 trepte şi dublu-ambreiaj; performanţele sunt de 7,2 secunde pentru 0-100 km/h, iar viteza maximă se cifrează la 232 km/h; consumul mediu anunţat este de 5,6 litri/100 km, iar emisiile CO2 de 130 g/km
  • 2.0 TDI dezvoltă 143 CP şi un cuplu maxim de 320 Nm/, fiind cuplat cu o cutie manuală cu 6 trepte; performanţele sunt de 8,6 secunde pentru 0-100 km/h, iar viteza maximă se cifrează la 216 km/h; consumul mediu anunţat este de numai 4,1 litri/100 km, iar emisiile CO2 de 106 g/km

Pentru inceput, noul Audi A3 beneficiaza de doua motoare turbo pe benzina si un diesel TDI

Sistemul de control al stabilităţii ESC are şi o funcţie specială de diferenţial blocabil, iar în viitor vor urma şi alte motorizări, plus, evident, sistemul de tracţiune integrală quattro. Opţional, este disponibil şi sistemul Audi Drive Select, cu 5 moduri: Comfort, Auto, Dynamic, Individual şi Efficiency, acestea putând fi selectate la apăsarea unui buton.

Noul Audi A3 mai plusează cu o multitudine de echipamente de confort, securitate şi comunicare. Preţurile urmează să le aflăm în cursul acestui an, când noul Audi A3 va ajunge în showroom-urile din toată Europa.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.