Bonus de 20.000 de lei pentru maşini electrice! Cum primeşti de la stat până la 6.700 de euro pentru că eşti ECO

Guvernul vrea să ofere un bonus de 20.000 de lei celor care vor cumpără maşini electrice, statul luând în sfârşit poziţie de partea celor care vor să circule cu poluare cât mai redusă. Bonusul total poate ajunge la circa 6.700 de euro în programul Rabla 2015

Bonus de 20.000 de lei pentru maşini electrice! Cum primeşti de la stat până la 6.700 de euro pentru că eşti ECO Bonus de 20.000 de lei pentru maşini electrice! Cum primeşti de la stat până la 6.700 de euro pentru că eşti ECO

Ministerul Mediului a anunţat astăzi începerea programului Rabla 2015, dar şi o surpriză: există un proiect prin care anul acesta se vor acorda 100 de ecotichete în valoare de 20.000 de lei celor care vor să cumpere maşini electrice.

„Ecotichetul va fi valabil şi în Programul Rabla iar deocamdată proiectul se află în avizare externă. Bugetul pe care îl avem la dispoziţie acoperă 100 de ecotichete. Valoarea unui astfel de ecotichet este de 20.000 de lei.” a afirmat preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu, Adrian Gearâp.

Practic, poţi cumula trei ecotichete şi un tichet Rabla. Astfel, dacă cumulezi un tichet Rabla (6.500 de lei) cu un ecotichet bonus de 750 de lei pentru cumpărarea unei maşini cu emisii de CO2 sub 100 g, cu un ecotichet de 2.500 de lei pentru cumpărarea unei maşini electrice şi cu noul bonus de 20.000 de lei, ajungi la o reducere totală de 29.750 de lei, adică peste 6.700 de euro reducere!

Un Renault ZOE ar costa, aşadar, sub 14.000 de euro!

În România, maşinile electrice reprezintă încă o raritate (se înmatriculează circa 200 de exemplare în fiecare an), iar Ministerul Mediului doreşte să impulsioneze cumpărarea de astfel de maşini, bonusul total aducând în zona interesantă de preţ maşini care altfel ar fi prea scumpe.

Cum poţi şti dacă merită să cumperi o maşină electrică

Pentru a te putea bucura cum se cuvine de o maşină electrică, trebuie să ai câteva elemente esenţiale: o priză accesibilă locului de parcare (deci, practic, să locuieşti la curte), să nu parcurgi mai mult de 100-150 de km pe zi (autonomia diferă în funcţie de maşina aleasă), să fii dispus să-ţi asumi devalorizarea masivă a maşinii după doar 2 ani de folosire (autonomia maşinilor electrice nou-lansate se dublează la fiecare circa 3 ani, dar valorea de revânzare e mică, din cauza faptului că bateriile de pe o maşină second-hand au autonomie din ce în ce mai redusă), dar şi să ai, deocamdată, şi o altă maşină pentru familie, pentru că nu vei regăsi niciun fel de staţii de încărcare în România.

Citeşte şi:

Top 5 maşini electrice cu cea mai rapidă încărcare a bateriilor

TEST cu Renault ZOE, maşina electrică de la Renault

TEST cu BMW i3, maşina electrică urbană de la BMW 

TEST cu Renault Twizy, cea mai ieftină „maşină” electrică

TEST cu BMW i8, supercarul electric de la BMW

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.