Maşinile non-euro ar putea fi interzise din 2011

Executivul european le pregăteşte românilor, dar nu numai, o directivă privind interzicerea automobilelor non-euro din spaţiul comunitar. Această prevedere s-ar putea aplica în România începând cu 2011.

Maşinile non-euro ar putea fi interzise din 2011 Maşinile non-euro ar putea fi interzise din 2011
Maşinile non-euro din România ar putea fi retrase din circulaţie începând cu 2011, în baza unei directive a Uniunii Europene privind scoaterea din uz a acestor autovehicule, aflată în dezbaterea Executivului european, costurile de casare şi dezmembrare urmând să fie suportate de la bugetul de stat.

Noua reglementare i-ar putea lăsa pietoni pe mulţi dintre români, dintre automobilele non-euro făcând parte Dacia 1300, Trabant, Oltcit, Renault 21 sau Opel Kadett modele încă prezente pe şoselele autohtone.

Conform notei de fundamentare a ordonanţei de urgenţă privind taxa de poluare, în România, 90% dintre automobile se încadrează în normele de poluare non-euro, Euro 1 şi Euro 2.  De asemenea, vârsta medie a autovehiculelor din parcul auto românesc este de 13 ani, România fiind ţara cu cea mai bătrână flotă auto din spaţiul comunitar.

Înăsprirea reglementărilor privind normele de poluare va fi un lucru bun nu doar dintr-o viziune ecologistă, ci casarea multor automobile vechi va avea un efect binevenit şi asupra fluidizării şi securizarii traficului.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.