Noul Opel Corsa OPC, energizant cu 207 cai-putere. UPDATE

Noua generaţie Corsa OPC este demonstraţia celor de la Opel că se poate induce (forţat) şi mai multă performanţă în patru metri de maşinuţă simpatică.

Noul Opel Corsa OPC, energizant cu 207 cai-putere. UPDATE Noul Opel Corsa OPC, energizant cu 207 cai-putere. UPDATE

În cazul în care nu reţii când anume se desfăşoară Salonul Auto de la Geneva, este suficient să urmezi semnele date de producătorii auto. A început isteria noutăţilor, iar noul Opel Corsa OPC se numără printre apariţiile care nu au cum să nu-ţi stârnească interesul.

Esteticul drăgălaş şi inofensiv al micului Corsa a căpătat un accent agresiv odată cu apariţia kitului exterior şi a jantelor cu diametru de până la 18 inci. Şi, desigur, a nuanţei albastru flash, care te duce cu gândul la un energizant puternic.

Am două ţevi de evacuare şi nu mă feresc să le folosesc la maximum!

În cazul în care indiciile exterioare (parafate cu sigla OPC) nu te duc cu gândul la performanţă, există şi câteva cifre care să confirme caracterul sportiv al maşinuţei nemţeşti.

Sub capota noului Opel Corsa OPC se află un motor turbo cu patru cilindri în linie, de 1,6 litri, care produce 207 cai-putere şi până la 280 de Newtoni-metru în drumul său către linia roşie de la 6.500 rpm. Puterea este transferată punţii faţă prin intermediul unei cutii de viteze manuală cu şase rapoarte.

Gone in 6.8 seconds

Rezultatele acestui mix tehnic sunt o acceleraţie 0-100 km/h în 6,8 secunde şi o viteză maximă de 230 km/h, în timp ce consumul de combustibil declarat de producător indică 7,5 litri la suta de kilometri, cu emisii de CO2 de 174 g/km.

Pe partea de stabilitate, inginerii au dezvoltat un „şasiu cu amortizoare inovatoare”, denumit FSD, care „permite forţelor amortizoare să se adapteze la frecvenţa maşinii”, păstrând un echilibru între sportivitate şi confort. Totodată, maşina a fost coborâtă cu 10 milimetri, iar sistemul electronic de stabilitate permite selectarea mai multor moduri de funcţionare a ESP-ului şi a TC-ului. Noul Corsa OPC vine încălţat cu pneuri Michelin 215/45 R17 şi dispune de discuri de frână cu diametru de 308 milimetri.

Un interior mai degrabă sport decât drăgălaş. Aşa şi trebuie

Nemulţumit? Pentru asta există pachetul Performance, care include un diferenţial mecanic multi-disc Drexler, roţi de 18 inci încălţate cu Michelinuri „cu aderenţă sporită”, o configuraţie „şi mai sportivă a şasiului” şi frâne Brembo de 330 mm pe puntea faţă.

La interior, regăsim scaune Recaro cu suport lateral de excepţie, volan sport teşit în partea de jos şi o mulţime de personalizări în stilul OPC, atât pe măciulia schimbătorului de viteze, cât şi pe bord. În fine, sistemul multimedia şi de conectivitate Intellink este disponibil în opţiune, asigurând conectivitatea cu telefoanele inteligente bazate pe Apple iOS şi Android, asta în rarele cazuri în care vei dori să asculţi şi altă muzică în afară de cea a motorului.

O să te lăsăm acum în compania lui Karl-Thomas Neumann, CEO Opel, care îţi va demonstra de ce este în stare maşinuţa. Lansarea internaţională va avea loc în cadrul Salonului Auto Geneva 2015, iar preţul anunţat cu acest prilej a fost de 24.395 euro în Europa!

VIDEO:

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.