Skoda Octavia ar putea primi o versiune complet electrică

Autor: Ionuț Vîlciu acum 2 luni Știri auto

Skoda Octavia ar putea primi o versiune complet electrică în decursul anilor următori. Acest lucru nu ar însemna dispariția modelelor cu motoare termice.

Skoda Octavia este deja la a patra generație, iar o versiune electrică ar putea fi în plan. Pe lângă ea, ar trebui să mai vedem două modele electrice, unul fiind versiunea de serie a conceptului 7S.

În iunie 2021, fostul CEO Skoda, Thomas Schäfer, a anunțat că trei vehicule electrice vor fi construite înainte de sfârșitul deceniului. Toate ar urma să fie mai mici și mai ieftine decât Skoda Enyaq. Una dintre acestea va fi o versiune de serie a conceptului de crossover Vision 7S va fi una dintre ele. De asemenea, va exista și un model entry-level, care a apărut într-un teaser la începutul lunii mai a acestui an.

Skoda Octavia – De la TDI, la motoare electrice

Al treilea vehicul ar putea fi chiar Skoda Octavia, într-o formă sau alta. Conform publicației Autocar, producătorul ceh a început dezvoltarea unei versiuni complet electrice a compactei. Se pare că această versiune nu va utiliza platforma pe care Enyaq a fost construit, ci va adopta noua platformă SSP. Se spune că folosește o baterie mai avansată din punct de vedere tehnologic în comparație cu pachetul de 89 kWh al conceptului Vision 7S. Despre acela, Skoda spune că poate genera o autonomie de 600 de kilometri și o putere maximă de încărcare de 200 de kilowați.

Este de așteptat ca versiunea standard să aibă două motoare electrice montate în față, câte unul pentru fiecare roată,  în timp. Variantă sportivă, RS, ar putea adăuga două în spate, creând astfel un sistem de tracțiune integrală.

Deocamdată, cel mai apropiat lucru de o Octavia electrică este versiunea plug-in hybrid. Aceasta vine în două trepte de putere, 204 și 245 de cai putere. Cea mai puternică este destinată versiunii RS iV.

Sursa: Motor1

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Student al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, m-am alăturat echipei ProMotor pentru a combina cele două pasiuni ale mele: mașinile și presa. Studiez, analizez și documentez tot ce are roți. Presa nu trebuie să fie plictisitoare, așa că încerc, pe cât de mult posibil, să ... citește mai mult

Comentarii
Inchide