Premiera  Kia Venga test în România

Segmentul B este cel mai apetisant pentru european. Clasa compactă începe să fie prea mare pentru cetăţeanul european. Cu o cotă de piaţă de 31,6%, segmentul B face cu ochiul oricărui producător, aşa că ceva înghesuială pe acest tărâm nu trebuie să mire. Nici diversificarea ofertei, fie că vorbim de clasicul hatch, SUV sau MPV nu este o surpriză. KIA aruncă pe piaţa românească a treia interpretare din segmentul B – KIA Venga, după Rio şi Soul.

Kia Venga test în România Kia Venga test în România

Pot spune că mă aşteptam la o maşinuţă, la ceva mult mai compact. Venga în realitate este ceva mai corpolentă decât lasă imaginile a se înţelege. Este al doilea model Kia, după Sportage, desen-dezvoltat-construit în Europa. Un prim contact europenii l-au putut avea cu Venga prin intermediul conceptului No 3 desenat de Peter Schreyer şi Gregory Guillaume.

Conceptul a reprezentat şi un debut al noii grile a mărcii pe piaţa europeană. Făcând abstracţie de elementele de design specifice unui concept car, Venga a păstrat linia lui No 3. Aici îi pot crede când susţin că nu au făcut compromisuri în privinţa designului. Putem vorbi de o caroserie frumos desenată, dar parcă o uşoară discrepanţă între geometria părţii frontale şi fluiditatea spatelui.

Oricum linia exterioară a trebuit să camufleze elegant lăţimea modelului dar şi ampatamentul mare. Două elemente care au o contribuţie enormă la definirea interiorului. Designul acestuia se doreşte o fuziune multiculturală inspirată de producătorul de mobilier Minotti. Se prea poate să fie aşa, eu unul nu prea m-am simţit într-o fuziune multiculturală de sufragerie la volanul lui Venga.

Probabil sunt clienţi care au nevoie şi de astfel de argumente. La un astfel de model altele sunt valorile pe care le vânez. Un MPV ar trebui să aibă spaţiu, iar Venga oferă spaţiu din belşug. Surprinzător de mult spaţiu, iar datorită lăţimii s-a evaporat acea senzaţie de scaun de autobuz. Nu mai stai lipit cu umărul de al celui din dreapta.

Materialele sunt corecte, poate ceva cam tari plasticele pe alocuri dar cu o textură plăcută. Kia a progresat şi la capitolul asamblare şi finisare. Este un cocktail de tonuri calde şi neutre şi suprafeţe lucioase, uşor contradictoriu, dar poate este doar o părere personală. Venga surprinde prin lista bogată de opţionale pentru această clasă. De la cameră video pentru marşarier cu redare fie pe display-ul central fie în oglinda retrovizoare, până la navigaţie, conectivitate bluetooth şi USB…

Nu mai găseşti un peisaj auster de maşină ieftină pe lista de opţionale. Venga este un MPV, chiar dacă de segment B, aşa că trebuie să aibă şi ceva modularitate. Bancheta spate este fracţionabilă 60:40 şi poate culisa pe o distanţă de 130 mm. Portbagajul are două niveluri, în versiunea cu podeaua la nivelul deschiderii hayonului acesta are 314 litri, dacă se coboară nivelul podelei se ajunge la 570 litri. Impresionat pentru un model de clasă mică. Apoi dacă rabatăm bancheta spate ajungem până la 1.253 litri.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.