În viitor, designul maşinilor Dacia va miza pe factorul raţional

Schimbarea majoră de design care va fi aplicată în curând maşinilor Renault va influenţa şi politica de design a modelor Dacia. Ce înseamnă, mai exact, acest lucru?

În viitor, designul maşinilor Dacia va miza pe factorul raţional În viitor, designul maşinilor Dacia va miza pe factorul raţional

Noul şef al departamentului de design Renault, Laurens Van den Acker, a dat de curând câteva detalii privind strategia pentru viitorul apropiat privind stilul modelelor Renault şi Dacia. Conform acestuia, maşinile Renault vor pune accentul pe aspectul emoţional, în timp de maşinile Dacia se va conforma imaginii de produse raţionale, cu o funcţie clară.

În acest moment, modelele Renault suferă de o imagine de marcă prea puţin lipsită de personalitate, chiar dacă, în mare, maşinile primesc aprecieri pentru designul lor elegant. Pentru Van den Acker, însă, prioritar este să confere tuturor modelelor o anumită coerenţă în materie de imagine, iar exemplul dat de Renault DeZir este unul foarte reuşit.

Prin urmare, modelele Renault vor avea un puternic aer familial, dar combinat cu multă eleganţă şi rafinament. În contradicţie, pentru Dacia se va aplica o altă reţetă, astfel încât diferenţierea între cele două mărci să fie foarte clară. Practic, brandul Dacia urmează să mizeze pe un aer nordic, teuton, care să inspire în primul rând robusteţe.

De aici deducem că este foarte probabil ca noile modele Dacia să nu meargă pe aceeaşi idee ca şi conceptul Duster, ci mai degrabă pe un stil "bolovănos" şi masiv, cum este cazul modelului de serie Dacia Duster. În plus, cuvântul de ordine pentru noile modele Dacia va fi polivalenţa, aşa încât designul va urma funcţia.

Prin urmare, criticile la adresa aspectului modelelor Dacia este de aşteptat să nu se diminueze, însă francezii consideră că maşinile româneşti vor fi cumpărate de oameni pragmatici, pentru care contează ce le oferă maşina din punct de vedere practic, decât de clienţi care consideră maşina un accesoriu în ton cu moda. E clar: rămânem extrem de curioşi în privinţa viitorului modelelor Dacia.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.