Analiză: rivalitatea Audi – BMW – Mercedes-Benz în 2013

Autor: Oraan Mărculescu 04 apr. 2013 Dosar & Analize

În segmentul destinat celor cu foarte mulţi bani şi care, în general, au nevoie de şofer, cei trei producători germani sunt cunoscuţi de mult timp datorită modelelor Audi A8, BMW Seria 7 şi Mercedes-Benz S-Class.

Lupta titanilor de lux: Audi A8, BMW Seria 7 (a primit acum doi ani un facelift), Mercedes-Benz S-Class (pe final de carieră)

Audi A8 este pe piaţă deja de trei ani, iar la Frankfurt 2013 se pare că se pregăteşte lansarea faceliftului. Vorbim de o limuzină de 5,13 metri lungime (5,26 în versiunea cu ampatament alungit) având caroserie din aluminiu şi un stil foarte convenţional.

Versiunea de top este Audi S8, beneficiind de un V8 TFSI de 4,0 litri şi 519 CP, în timp ce A8-ul cel mai puţin potent este versiunea eco A8 Hybrid, care beneficiză de acelaşi pachet tehnic precum A6 Hybrid: o combinaţie electric-benzină, cu o putere totală de 245 CP şi un consum mediu de 6,3 litri/100 km. Versiunea cu ampatament lung nu e oferită în varianta S8, în schimb e singura care beneficiză de marele W12 de 6,3 litri şi 500 CP.

Versiunile cu ampatament alungit: Audi A8L (lungime: 5,26 metri), BMW Seria 7 L (lungime: 5,22 metri), Mercedes-Benz S-Class L (lungime: 5,22 metri)

BMW Seria 7 a primit un facelift anul trecut, care a consemnat şi introducerea unei noi variante de top: 750d xDrive, adică motorul common-rail tri-turbo în 6 cilindri, de 3,0 litri şi 381 CP. Pentru cei care vor o alternativă eco, există BMW ActiveHybrid 7, sistemul de propulsie hibridă dezvoltând 354 CP şi asigurând un consum mediu de 6,8 litri/100 km. Versiunea cea mai aristocrată este BMW 760i, motorul V12 de 544 CP urmând a fi ultimul de acest fel construit de bavarezi.

Versiunile cele mai potente: Audi S8 (519 CP), BMW 760i (544 CP), Mercedes-Benz S-Class, cu S 63 AMG (544 CP) şi S 65 AMG (630 CP)

Mercedes-Benz S-Class îşi trăieşte ultimele momente, o complet nouă generaţie urmând a debuta sub reflectoarele Salonului Auto Frankfurt 2013. Presa de specialitate a avut deja parte de un mic preview al noutăţilor pe care le aduce noul S-Class şi pot spune că vorbim de o revoluţie pentru segmentul de lux (mai multe impresii despre interiorul noului S-Class, în curând pe promotor.ro).

Pentru moment, S-Class se detaşează prin montarea unui diesel în doar patru cilindri pe versiunea de bază S 250 CDI (2,2 litri, 204 CP, 5,5 litri/100 km), atât pe varianta normală, cât şi pe cea cu ampatament alungit.

Şi în domeniul luxului contează caracterul eco: Audi A8 Hybrid (245 CP, 6,3 litri/100 km), BMW ActiveHybrid 7 (354 CP, 6,8 litri/100 km), Mercedes-Benz S 400 Hybrid (299 CP, 7,9 litri/100 km)

În gamă mai există o versiune eco S 400 Hybrid (299 CP, 7,9 litri/100 km), dar şi două propuneri sportive: S 63 AMG (5,5 litri bi-turbo, 544 CP), respectiv S 65 AMG, doar în versiunea lungă (6,0 litri turbo, 630 CP). Evident, e disponibilă şi o variantă cu motor V12, S 600 L (5,5 V12, 517 CP).

Să vedem cum stau cei trei în segmentul maşinilor sport – PE URMĂTOAREA PAGINĂ

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide