Analiză: rivalitatea Audi – BMW – Mercedes-Benz în 2013

Autor: Oraan Mărculescu 04 apr. 2013 Dosar & Analize

Fie că vorbim de coupe-uri sau cabriolete, cei trei au o istorie îndelungată în domeniul maşinilor ”de fiţe” sau dedicate amatorilor de adrenalină.

Cei de la Audi au reuşit să crească destul de mult imaginea micului A1 prin lansarea unei ediţii limitate la doar 333 de exemplare: Audi A1 quattro, cu un motor turbo de 256 CP şi tracţiune integrală. O maşină care, cu siguranţă, a atacat nişte orgolii la Munchen şi care, la ora actuală, este cea mai mică sportivă a celor de la Audi.

Audi A1 Quattro e produs în doar 333 de exemplare, având un motor turbo de 256 CP

Într-o ligă superioară regăsim compacta Audi S3, care beneficiază de un motor turbo 2.0 TFSI de 300 CP, fiind oferită atât în varianta cu 3 uşi, cât şi în varianta S3 Sportback. În anii următori vom vedea chiar şi un Audi RS3, de peste 350 CP (actuala versiune, bazată pe precedentul A3 Sportback, are 340 CP).

Din partea BMW, cel mai puternic Seria 1 este modelul BMW M135i, cu un motor turbo în 6 cilindri, de 3,0 litri şi 320 CP. Recent, a fost făcută disponibilă şi o variantă cu tracţiune integrală xDrive, dar modelul rămâne oferit doar în versiunea de caroserie cu 3 uşi. Fanii trebuie să mai aştepte pentru un urmaş veritabil al lui BMW Seria 1 M.

Versiunile de top ale modelelor compacte: Audi S3, în 3 uşi şi Sportback (300 CP), BMW M135i, doar în două uşi (320 CP), Mercedes-Benz A 45 AMG şi coupe-ul cu 4 uşi CLA 45 AMG (360 CP)

Noul A-Class ne-a gratulat la începutul acestui an cu varianta de top A 45 AMG, care îşi domină adversarii prin cel mai puternic turbo cu patru cilindri al momentului, montat pe o maşină de serie mare: 2,0 litri, 360 CP şi 450 Nm, puterea fiind transmisă tuturor roţilor printr-o cutie automată, cu 7 trepte şi dublu-ambreiaj. Iar la Frankfurt 2013 urmează CLA 45 AMG, cu acelaşi pachet tehnic.

În domeniul maşinilor sport veritabile, Audi TT şi-a câştigat o foarte bună reputaţie până acum, fiind de aşteptat ca la Frankfurt 2013 să fim martorii lansării celei de-a treia generaţii. Pentru moment, TT-ul este oferit în versiune coupe şi roadster, surprinzând prin prezenţa în ofertă a unei versiuni 2.0 TDI, de 170 CP.

Sportivele mici: Audi TT, coupe şi roadster, BMW Z4 şi Mercedes-Benz SLK (roadstere cu hardtop escamotabil, suplinind variantele coupe)

Însă TT înseamnă mai mult ”power”, aşa încât la ora actuală sunt disponibile trei variante de top speciale: Audi TTS (2.0 TFSI de 272 CP), TT RS (2.5 TFSI de 340 CP) şi cireaşa de pe tort, TT RS Plus, cu un plus de 20 CP. De reţinut că toate aceste variante de top sunt disponibile şi în versiunea roadster.

Cei de la BMW îi opun TT-ului roadsterul cu hardtop escamotabil BMW Z4. Având doar tracţiune spate (Audi TT e oferit fie cu tracţiune faţă, ci cu tracţiune integrală quattro), Z4 a trecut printr-un facelift la finalul lui 2012 şi este oferit exclusiv cu motorizări pe benzină, cea mai puternică variantă fiind Z4 sDrive35is (şase cilindri în linie, 3,0 litri, 340 CP şi 500 Nm). Însă este aşteptată foarte curând varianta de top semnată M.

Variantele de top ale sportivelor mici: Audi TT RS plus (360 CP), BMW Z4 sDrive35is (340 CP), Mercedes-Benz SLK 55 AMG (421 CP)

Din partea Mercedes-Benz, rivalul pentru Audi TT şi BMW Z4 este roadsterul SLK, acesta continuând şi la această a treia generaţie ideea hardtopului escamotabil. Luând exemplul lui TT, şi SLK este oferit cu o variantă diesel (SLK 250 CDI, de 204 CP), în timp ce varianta de top este SLK 55 AMG (5,5 litri turbo, 421 CP), mult peste rivalii TT şi Z4.

Trecând într-o ligă superioară, avem parte de modele derivate din berlinele de clasă medie şi mare. În cazul Audi, este vorba despre Audi A5 Coupe şi Cabriolet, versiunile de top purtând indicativul RS5 (motor V8 de 450 CP).

Sportivele medii: Audi A5 (in versiunile coupe si cabrio), viitoarea gamă BMW Seria 4 (prefigurată de un concept), Mercedes-Benz C-Class Coupe

BMW va lansa la Frankfurt 2013 noua familie BMW Seria 4, adică urmaşii lui Seria 3 Coupe şi Cabrio, motorul V8 de 420 CP al actualului M3 urmând să-i cedeze locul unui şase în linie turbo pe viitorul M4. În ce priveşte Mercedes-Benz, modelul C-Class Coupe mai are ceva timp până la ieşirea din producţie, versiunea de top C 63 AMG lăudându-se cu 457 CP (sau 487 CP cu pachetul ”AMG Performance”), ba chiar 507 CP în noua ediţie specială Edition 507.

Variantele de top ale sportivelor medii: Audi RS5 (450 CP), BMW M3 (420 CP), Mercedes C 63 AMG (457 CP şi 487 CP, dar şi 507 CP pentru Edition 507)

Cei care vor mult mai mult, pot apela la supercarul Audi R8, trecut recent printr-un facelift, care înseamnă şi adăugarea unei variante de top mai potente: R8 plus (5.2 FSI V10, 550 CP, 3,5 secunde pentru 0-100 km/h). R8 este disponibil şi în versiune roadster, iar BMW şi Mercedes-Benz nu au, în acest moment, un rival direct (maşină supersport cu motor central).

Cei de la BMW se bazează doar pe familia Seria 6, cu cele trei variante de caroserie: coupe, cabriolet cu 4 locuri şi Gran Coupe (coupe cu 4 uşi). Varianta de top este BMW M6, care beneficiază de aceeaşi motorizare de pe M5: un V8 turbo de 560 CP.

Sportive de clasa mare: BMW Seria 6 Coupe si Cabriolet, Mercedes-Benz E-Class Coupe si Cabriolet

În schimb, Mercedes-Benz are mai multe propuneri pentru cei cu bani. În primul rând, coupe-ul şi cabrioletul derivate din E-Class, dedicate amatorilor de eleganţă – pentru că aceste modele nu beneficiază de tratamentul AMG, proaspătul facelift mizând pe accentuarea calităţilor aristocratice.

Apoi familia life-style CLS, care presupune coupe-ul cu 4 uşi căruia i s-a alăturat break-ul fashion CLS Shooting Brake. La fel ca în cazul berlinei şi break-ului E-Class, varianta de top CLS poartă indicativul 63 AMG, dar motorul e diferit: V8 bi-turbo de 525 CP sau 555 CP, cu pachetul ”AMG Performance”.

Versiunile de top ale sportivelor de clasă mare: BMW M6 (560 CP, în versiune coupe si cabrio cu 4 locuri), Mercedes-Benz CL 65 AMG (630 CP) şi roadsterul SL 65 AMG (630 CP)

Amatorii de roadstere luxoase pot apela la reputatul Mercedes-Benz SL, cel mai mare roadster cu două locuri şi hardtop escamotabil. O maşină care oferă chiar două versiuni de top: SL 63 AMG (537 CP), respectiv SL 65 AMG (630 CP). După care urmeză propunerea în materie de coupe-uri de lux: Mercedes-Benz CL, care culminează cu variantele de top CL 63 AMG şi CL 65 AMG.

Răspunsul dat de Mercedes-Benz R8-ului celor de la Audi se numeşte SLS AMG. Este vorba despre o maşină sport cu motor în faţă şi tracţiune spate, oferită atât în variantă coupe (cu portiere care se ridică în sus, ca la venerabilul SL 300 de acum câteva decenii), cât şi într-o variantă cabrio, cu două locuri.

Modelele sportive de top: Audi R8 Coupe si Cabrio (maximum 550 CP in versiunea R8 Plus), Mercedes-Benz SLS AMG Coupe şi Roadster (maximum 631 CP în versiunea Black Series)

Motorul lui SLS este de origine AMG, fiind vorba despre V8-ul aspirat de 6,2 litri şi 571 CP, însă vârful de gamă Mercedes-Benz este derivat în mai multe variante, cea mai puternică de până acum fiind SLS AMG Black Series (631 CP). De menţionat şi inedita variantă electrică SLS Electric Drive.

Să vedem cum stau cei trei în segmentul SUV-urilor – PE URMĂTOAREA PAGINĂ

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide