Analiză: rivalitatea Audi – BMW – Mercedes-Benz în 2013

Autor: Oraan Mărculescu acum 7 ani Dosar & Analize

Practic, Audi A6, BMW Seria 5 şi Mercedes-Benz E-Class sunt definitorii pentru ce înţelege publicul european drept ”clasa mare”, rivalitatea între aceste modele fiind acerbă.

Audi A6 e cel mai nou lansat pe piaţă, în timp ce BMW Seria 5 e cu un an mai vechi. Mercedes-Benz E-Class a trecut recent printr-un facelift de amploare

Audi A6 este un model proaspăt lansat, noua generaţie având puţin peste un an de carieră. Se laudă cu mari evoluţii la capitolul scăderea masei şi creşterea performanţelor dinamice, precum şi în ce priveşte execuţia interioară şi nivelul extrem de bogat de echipare.

La fel ca precedenta generaţie, Audi A6 este oferit ca sedan şi break Avant, dar şi într-o versiune crossover, A6 Allroad quattro. După modelul lui Mercedes-Benz CLS, pe baza lui A6 germanii au dezvoltat un model sportiv mai mare decât A5 Sportback, denumit, logic, Audi A7 Sportback.

Versiunile break: Audi A6 Avant (portbagaj: 565 litri), BMW Seria 5 Touring (portbagaj: 560 litri), Mercedes-Benz E-Class T-Modell (portbagaj: 695 litri)

BMW Seria 5 se apropie cu paşi repezi de un facelift, care ar putea fi arătat publicului chiar la Frankfurt 2013, având la activ peste doi ani de existenţă pe piaţă. Pe lângă versiunile clasice de caroserie, sedan şi Touring, această generaţie a plusat cu versiunea Seria 5 GT, mai puţin bine primită pe unele pieţe, dar la care bavarezii nu renunţă.

În schimb, versiunile sportive bazate pe platforma lui Seria 5 şi reunite sub familia Seria 6 sunt foarte bine primite. Este vorba despre caroseriile coupe şi cabrio, dar şi de noul coupe cu 4 uşi BMW Seria 6 Gran Coupe, un rival serios pentru Mercedes-Benz CLS.

Coupe-ul cu patru uşi Mercedes-Benz CLS a pornit o furtună life-style: Audi A7 Sportback e un fel de hatch-coupe, iar BMW Seria 6 Gran Coupe e un sedan mai sportiv decât Seria 5, cu elemente de Seria 6

Cei de la Mercedes-Benz se prezintă în clasa mare cu varianta facelift a lui E-Class, care presupune un upgrade considerabil la nivelul imaginii şi al tehnicii, mai ales dacă ne gândim la investiţia de un miliard de euro dedicată acestui facelift.

Pe lângă versiunile clasice sedan şi T-Modell (care rămâne o referinţă în categoria breakurilor prin portbagajul său literalmente uriaş), E-Class mai este oferit şi în variantele coupe şi cabriolet, trecute şi ele printr-un facelift. Vedeta incontestabilă, însă, rămâne coupe-ul cu patru uşi CLS, care acum a fost derivat şi în versiune Shooting Brake, o nouă lovitură care le dă dureri de cap rivalilor Audi şi BMW.

Fiecare încearcă să se departajeze de ceilalţi: Audi A6 Allroad e un break-crossover; BMW Seria 5 GT e o variaţie pe tema hathcback; Mercedes-Benz CLS Shooting Brake îmbină utilul cu eleganţa

Deşi clasa mare se departajează prin lux şi prestanţă, sportivitatea e o chestie orgoliu care nu poate fi ocolită, aşa încât toate cele trei modele de clasă mare oferă variante cu foarte multe sute de cai putere.

Arma letală din Ingolstadt se numeşte Audi RS6, modelul proaspăt lansat fiind la finalul lui 2012 cel mai sportiv break de serie din lume: motorul V8 TFSI de 4,0 litri este capabil de 560 CP şi 700 Nm, iar demarajul 0-100 km/h realizabil în doar 3,9 secunde pare incredibil pentru o maşină cu un portbagaj de 560 de litri. Acelaşi motor este oferit şi într-o variantă mai puţin potentă, având ”doar” 420 CP şi pierzând litera ”R” din indicativ: Audi S6.

Lupta orgoliilor în materie de putere: Audi RS6 Avant (560 CP) si S6 (420 CP); BMW M5 (560 CP) si ”M5-ul diesel”, M550d (381 CP); Mercedes-Benz E 63 AMG (doua versiuni, 557 CP, respectiv 585 CP)

Cei de la BMW contracarează prin BMW M5, care renunţă la V10-le predecesorului în favoarea unui V8 turbo, de 4,4 litri şi 560 CP, dar tracţiunea este transmisă doar la puntea spate. Cu ocazia Salonului Auto Frankfurt 2013 este însă posibil să vedem şi o variantă M5 xDrive, unele zvonuri afirmând că bavarezii pregătesc şi un M5 Touring.

Departamentul BMW Motorsport a făcut anul trecut un pas mare: primul motor diesel. Purtând indicativul M550d xDrive (şi fiind botezat ”M5-ul diesel”), modelul celor de la BMW prezintă la apel 381 CP dintr-un şase în linie common-rail tri-turbo, fiind mult peste motorul 3.0 BiTDI de 313 de pe A6. Oare vom vedea la Frankfurt 2013 un Audi S6 TDI pe măsură?

Cea mai puternică versiune E-Class poartă, evident, semnătura AMG, dar inginerii din Stuttgart şi-au permis o mică extravaganţă: două versiuni de putere. Modelul ”normal” E 63 AMG dezvoltă 557 CP din V8-ul bi-turbo de 5,5 litri, în timp ce varianta superioară E 63 AMG S atinge 585 CP şi 800 Nm cuplu maxim – suficient pentru ca varianta breal să-i ”sufle” lui RS6 titlul de cel mai rapid break de serie din lume, modelul Mercedes-Benz având nevoie de numai 3,6 secunde pentru 0-100 km/h.

Versiunile life-style de top: Audi RS7 (560 CP), BMW M6 Gran Coupe (560 CP), Mercedes-Benz CLS AMG (555 CP)

Evident, motorizările potente se regăsesc şi în cazul modelelor life-style derivate: Audi S7 (420 CP) şi RS7 (560 CP), BMW M6 Coupe, Cabrio şi Gran Coupe (560 CP), respectiv Mercedes-Benz CLS şi CLS Shooting Break E 63 AMG (525 CP sau 555 CP cu ”Performance Package”).

Nu doar puterea contează pentru modelele de clasă mare, ci şi tehnologia eco. Astfel, Audi A6 Hybrid propune o combinaţie între un motor electric de 54 CP şi un TFSI de 2,0 litri şi 211 CP, puterea totală cifrându-se la 245 CP, iar consumul mediu la 6,2 litri/100 km.

Variantele eco: Audi A6 Hybrid (245 CP, 6,2 litri/100 km), BMW ActiveHybrid 5 (340 CP, 6,4 litri/100 km), Mercedes-Benz E 300 HYBRID (231 CP, 4,2 litri/100 km)

BMW montează pe ActiveHybrid 5 o combinaţie între un motor electric tot de 54 CP, dar asociat cu un şase în linie de 3,0 litri şi 306 CP, puterea totală combinată cifrându-se la 340 CP. Consumul mediu de 6,4 litri/100 km este chiar rezonabil raportat la demarajul în doar 5,9 secunde.

Mercedes-Benz E-Class mizează în Europa pe versiunea E 300 BlueTEC HYBRID, care se bazează pe o combinaţie diesel-electric (231 CP, 4,2 litri/100 km), dar în SUA e disponibilă şi varianta E 400 HYBRID (benzină-electric, 333 CP).

Să vedem cum stau cei trei în segmentul maşinilor de lux – PE URMĂTOAREA PAGINĂ

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7



Comentarii
Inchide