Inainte de testul cu noul roadster ne-am incalzit cu GT-uri de epoca, imprumutate de la un club local. Produs intre 1968-1973, primul GT era cunoscut pentru ca “intorcea capetele"

Opel GT Opel GT
A doua zi in California promitea mult: urma sa conducem noul Opel GT. Dar ne-a fost dat sa cunoastem si un om deosebit.

TheParker Hotel, Palm Springs. Odinioara proprietatea marelui cintaret de country Gene Autry, a fost a doua oprire in periplul nostru american.

Se intinde pe 16 hectare, are o gradina tropicala impecabila, teren de golf, spa. Se zice ca a fost gazda a numeroase celebritati – inclusiv Marilyn Monroe si Frank Sinatra –, iar petrecerile tinute aici au fost intotdeauna de pomina.

Restaurantul este, cica, foarte vestit. Mincarea e buna, nici o problema, insa decorul este, putin zis, kitsch. Grinzi masive din lemn, scaune imbracate in satin, cu accente metalice pe spatare, canapele din piele; gravuri, picturi, fotografii si oglinzi aruncate la nimereala pe pereti si o atmosfera leita celei a barurilor de opium din anii ’30.

Stam la masa cu un domn in virsta, simpatic si comunicativ. Nu-l cunoastem, dar vorbim vrute si nevrute. Meniul este consistent, multa carne. Batrinelul ar vrea ceva mai light.

Chelnerul nostru este un barbat frumos. Frizura de 200 de dolari, manichiura impecabila (asortata cu oja ce straluceste pina si-n acea lumina obscura), camasa din matase de un albastru tipator, mers leganat cu mina dreapta intinsa gratios… Da, are clar alta orientare sexuala. Nu ca asta ar fi o problema, dar este arogant, nerabdator, chiar nepoliticos. Il repezeste pe simpaticul nostru companion ca ar fi bine sa comande ce-i pe meniu sau sa nu mai manince. Si mai adauga: oricum totul este platit, fie ca se consuma, fie ca nu. Omul nostru decide sa se conformeze, lasind remarca acida sa-i treaca pe linga urechi, cu atitudinea celui care a facut lucruri mult mai importante in viata decit sa se certe cu ospatari la andropauza.

Mourad Nasr a activat in echipa de designeri care a conturat primul GT. A lucrat 34 de ani pentru Opel, iar acum ne impartaseste povesti minunate despre acea dimineata de Craciun a anului 1963 cind Bob Lutz i-a anuntat pe el si colegii lui ca vor face o masina sport. Da, el este cel care a stat la masa cu noi, o onoare pe care rar o ai in viata. Unde mai pui ca am avut ocazia sa conducem GT-uri de epoca, in deschiderea testului cu noul model? Un model care porneste sub auspicii cit se poate de bune.

“Fratele” Saturn Sky a avut un succes rasunator, fiind primul care a depasit la vinzari Mazda MX-5. Poate si de aceea oficialii prezenti erau foarte relaxati, spunindu-ne chiar ca GM nu este interesat sa faca bani cu acest model, eventualele pierderi fiind luate in calcul. N-as baga mina in foc, dar este clar ca noul GT nu se va face de rusine. Designul este de ajuns (si de cele mai multe ori doar asta conteaza) pentru a te convinge sa-ti mai subtiezi contul din banca. Atunci cind am vazut Saturn Sky pentru prima oara, mi-a devenit clar ca e un Opel cu o alta sigla. Acum, ca nu mai exista confuzii legate de identitate, GT intruchipeaza poate cel mai bine noua orientare estetica a producatorului german.

Farurile sint piesa de rezistenta, dar muchiile care pornesc din acestea sint si ele foarte importante. Vizibile mai ales din interior, pot fi considerate un limpede omagiu adus vechiului GT si ofera o continuitate care va fi foarte gustata de cunoscatori. Toata caroseria e dominata de astfel de muchii, care se imbina cu suprafete curbe si ornamente metalice elegante. Din cauza ampatamentului scurt, silueta clasica de roadster se pierde pe alocuri, masina parind extrem de compacta. Asa si este, dar nu va ingrijorati: in acest fel, rotile au putut fi impinse in extremitatile caroseriei, cu efecte benefice asupra tinutei de drum. Foarte elegante sint clantele si pavilionul din textil (actionat manual), iar jantele de 18 inci dau masinii o prestanta aparte. Formele sinuoase ale caroseriei sint posibile gratie unei noi modalitati de prelucrare a metalului, denumita hidroformare. Alaturi de V-ul imaginar pe ale carui laturi se muleaza toata masina (punctul central fiind sigla Opel), acestea confera GT-ului o imagine dinamica exceptionala.

Inca din exterior te astepti ca habitaclul sa fie inghesuit. Nu ajuta nici reglajul volanului, nici al scaunului, dar o pozitie decenta poate fi gasita. Designul interior este simplist, rece chiar, si nu-ti insufla deloc pasiunea exteriorului. Citeva accente metalice rup marea de negru, dar macar materialele si asamblarea sint OK.

Ergonomia nu mai este asa de buna: practic, n-ai spatii de depozitare, butoanele sistemului audio sint prea mici, pedalierul e ingramadit, comenzile geamurilor (aflate pe minerul usii) pot fi operate doar de contorsionisti.

Dar nu e masina de familie, ci una cu 132 CP/litru, cu injectie directa de benzina! Chiar daca este obtinuta cu ajutorul turbinei, aceasta valoare suna bine. Dar, din pacate, GT-ul nu-i asa de hardcore precum suna. Motorul e foarte potent si vivace, directia precisa si comunicativa, caroseria neverosimil de rigida, dar pedalierul mentionat, cuplajul brutal al ambreiajului si cutia de viteze nu sustin ambitiile unei acceleratii de 5,7 secunde pina la 100 km/h. Agregatul cu 5 trepte are un feeling excelent (fiind mai greu de manevrat), de masina de curse, dar pe distante lungi agata si se misca. Pacat, pentru ca GT-ul vrea sa se joace. Chiar si cu ESP-ul (decuplabil 100%!) veghind, spatele rupe aderenta usor, un powerslide fiind la indemina oricui. De tinut masina e alta poveste si, din pacate, acest fapt a costat viata unui jurnalist prezent.

N-am vrut sa tentez soarta, dar nici n-am ramas dezamagit, pentru ca GT-ul e foarte fun chiar si cind nu te dai la el. Este, pina la urma, un compromis perfect si pare logic: 99% dintre oameni se transporta, nu piloteaza. Iar imaginea masinii este fantastica. Daca TwinTop ne-a adus o blonda, GT aduce cel putin o duzina. Pe metrul patrat.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.