TOP 10 ProMotor: cele mai reuşite maşini noi din 2012

Autor: Oraan Mărculescu acum 10 ani Dosar & Analize

În România, acest segment al monovolumelor familiale are o dezvoltare foarte slabă, dar lucrurile promit să se schimbe o dată cu apariţia pe piaţa noastră a două modele româneşti, Dacia Lodgy (care, de fapt, e produs în Maroc…) şi Ford B-Max. Tot în 2012 a fost lansat la noi şi Opel Zafira, dar primele două modele îl eclipsează ca interes.

Dacia Lodgy este o surpriză foarte plăcută din punct de vedere al caracterului util, deoarece reuşeşte să ofere 7 locuri reale, cele de pe al treilea rând fiind efectiv foarte spaţioase, încât permit călătoria confortabil chiar şi a două persoane adulte.

VEZI AICI DETALIILE CU NOUA DACIA LODGY

Apoi, Lodgy surprinde prin preţul excelent raportat în primul rând la capacităţile de transport şi spaţiile de depozaitare – preţ de bază 9.500 euro cu TVA, respectiv 11.000 euro cu TVA pentru versiunea cu 7 locuri. Apoi e de apreciat nivelul foarte bun de confort care se poate obţine, în condiţiile unui preţ extrem de competitiv în acest segment.

Din păcate, Lodgy a primt doar trei stele din cinci la recentele crash-teste Euro NCAP, ceea ce îi umbreşte puţin din imaginea de familist foarte capabil. În schimb, Lodgy oferă o experienţă de condus în primul rând confortabilă, iar noul motor turbo pe benzină este o propunere interesantă – deşi tot dieselul rămâne ideal pentru o asemenea maşină.

CITEŞTE AICI TESTUL PROMOTOR CU DACIA LODGY

În contrapartidă, cei de la Ford construiesc în uzina de la Craiova noul B-Max, un monovolum cu doar 5 locuri şi un design inspirat din Fiesta. Însă asul din mânecă în cazull lui B-Max este lipsa montantului central, ceea ce, asociat cu uşile din spate culisante, duce la un caracter practic excelent, accesul în şi din maşină fiind la cote nemaiîntâlnite.

VEZI AICI DETALII CU NOUL FORD B-MAX

Temerile principale privind siguranţa acestei soluţii constructive au fost risipite de cele 5 stele obţinute la crash-testele Euro NCAP, iar micul motor EcoBoost de numai 1,0 litri a dovedit că e o alegere inspirată pe această maşină, dovedind un bun compromis între performanţe şi consum.

Noul B-Max E o maşină uşor de condus în oraş, iar la drum lung se dovedeşte suficient de confortabilă şi sprintenă, confortul fiind bun, iar impresia de siguranţă la cote foarte înalte. Fiind o familistă, sportivitatea iese din discuţie, dar trenul de rulare beneficiază din plin de know-how-ul Ford, asigurând o manevrabilitate foarte bună.

Monovolumul Ford B-Max devine o alternativă inedită la segmentul maşinilor de clasă compactă, preţul de pornire de 13.400 euro ascunzând un caracter practic excelent, dar şi un nivel de echipare mai mult decât satisfăcător.

CITEŞTE AICI TESTUL PROMOTOR CU NOUL FORD B-MAX

Aşadar, deşi poate părea naţionalism, considerăm că atât Lodgy, cât şi B-Max merită aplauze pentru ceea ce oferă în segmentul monovolumelor: primul este cel mai accesibil monovolum cu 7 locuri, iar cel de-al doilea o propunere excelentă pentru traficul urban în primul rând.

Să vedem pe pagina următoare cele mai importante noutăţi din cel mai aglomerat segment: cel al SUV-urilor şi crossoverelor

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10




Comentarii
Inchide