ProMotor NEWS: Cum se vulcanizează un megacauciuc de 30.000 de euro

Autor: ProMotor acum 3 ani Știri
ProMotor NEWS: Cum se vulcanizează un megacauciuc de 30.000 de euro

CUM SE REPARĂ UN MEGACAUCIUC

Ni se taie picioarele când ajungem la maşină şi vedem roata dezumflată. Ce-o fi? S-o fi dezumflat de la sine, o fi respirat pe lângă jantă sau avem vecini mişto care ne înţeapă roţile. Chinul dureazâ câteva zeci de minute până ajungem la vulcanizare şi băieţii ne peticesc cauciucul. Ei, bine, acum înmulţiţi ceea ce fac ei cu vreo 300. Pentru că atât costă roata asta gigantică. 30.000 de euro.

Comparativ cu pneul vostru de 100 de euro în medie. Cum repari însă un cauciuc atât de scump şi atât de mare? Aproape la fel, doar că la alt nivel. Unul mult mai mare. Pneul ăsta a suferit o avarie însemnată. Imaginaţi-vă cât de mult a fost utilizat şi solicitat de a ajuns la vulcanizare. Ni s-a părut extraordinar acest filmuleţ în care vedem pas cu pas cum plombează un vulcanizator o groapă pur şi simplu într-un cauciuc gigant. Totul începe cu crearea unei zone de lucru. Se îndepărtează mult din zona afectată, chiar şi în jur.

Până la sârmă. Seamănă cu o operaţie la dentist. Se dă plomba jos, se ajunge la canal, se intră pe el şi începe curăţarea. Vulcanizatorul îşi ia apoi nişte semne şi începe operaţia de restaurare, dacă—i putem spune aşa. Frezează, taie, sculptează, lipeşte, e o adevărată operă de artă. Apoi calculează, aplică petice şi materiale sintetice, iar la sfârşit, ca orice artist, definitivează opera de artă. Îndepărtează excesul şi roata e ca nouă.



Comentarii
Inchide