Mazda6

Obişnuiam să le recomand prietenilor şi cunoscuţilor Mazda6, o maşină corectă, cu o linie elegantă şi o ţinută de drum mult peste medie... dar am făcut cunoştinţă cu noua Mazda6.

Mazda6 Mazda6

Prima generaţie Mazda6 era un fel de Ford Mondeo, iar afirmaţia e valabilă şi citită în sens invers. Cu toate acestea, Mazda6 se dovedea uşor mai riguroasă cînd venea vorba de ţinuta de drum. Oricum, modelul nipon a reprezentat o surpriză extrem de plăcută în 2002, cînd a fost lansat în segmentul D superior. Surprinzător a fost şi momentul înlocuirii modelului, la doar 5 ani de la lansare.

Maşina este în proporţie de 100% nouă, dar de această dată nu prea mai are multe în comun cu Ford Mondeo. În condiţiile în care noul Mondeo este un produs extrem de reuşit, pot apărea semne de întrebare vis-a-vis de ce o fi fost în capul celor de la Mazda – chiar credeau ei că au resursele şi experienţa necesare pentru a scoate pe piaţă un produs mai matur şi mai bun decît Mondeo? Ei, bine, se pare că da.

Cînd am văzut primele imagini cu noua Mazda6, am fost uşor dezamăgit: pierduse din aerul de limuzină europeană şi nici proporţiile caroseriei nu-mi păreau prea inspirate. Dar a venit ziua în care am ajuns faţă în faţă cu modelul.

Auspiciile erau favorabile pentru ca nipona să facă impresie bună: locaţie – Saint Tropez, condiţii atmosferice – senin, Soare, 18 grade Celsius, decor – fabulos.
Din punctul de vedere al designului, japonezii au pornit la drum cu o idee clară – şi anume au dorit să comunice faptul că Mazda6 este un produs autohton, adică să-i reliefeze specificul naţional. Designul poate fi caracterizat prin trei atribute:

Yugen – sau tranziţia fină dintre elemente. Linia caroseriei este fluidă, curge, nu pot fi observate elemente care să rupă această continuitate.
Rin – tensiune, impact, demnitate. Poate uşor filosofic acest atribut, dar e complet acoperit de realitate. Caroseria a primit tuşe ferme, uşor observabile atît în partea frontală, cît şi în cea laterală a maşinii. Linia grilei frontale se prelungeşte delimitînd compartimentul motor şi decupajul capotei, pentru a-şi găsi un sinonim pe lateralul maşinii, într-o nervură ce urcă spre stopurile spate.

Seichi – preocuparea pentru detalii. Un aspect pe care nu îl observi în chip obligatoriu, dar pe care îl percepi la nivel subconştient. Spre exemplu, a fost redusă substanţial distanţa dintre panourile caroseriei, aşa încît, privită de la distanţă, maşina lasă impresia unui monolit. Te chiar întrebi pe unde să intri în ea.

Versiunea sedan pe care am avut-o la test era chiar bine proporţionată, mult mai matură în privinţa volumelor decît lăsa a se înţelege din imagini. Iar aici mă refer inclusiv la linia portbagajului, bine delimitată, pentru a nu crea impresia, falsă, că ar fi vorba de un model cu 5 uşi.

Interiorul nu este deloc nou. Senzaţia de deja-vu predomină, aşa că, dacă eşti client Mazda6, în mod cert nu vei întîmpina nici o problemă în a te acomoda şi simţi ca acasă în noul model. Nu te vei trezi în postura de a bîjbîi după o eventuală comandă, toate fiind acolo unde le ştiai. În schimb, ansamblul este mai rafinat, mai plăcut la atingere, mai bine finisat. Să nu se înţeleagă că vorbesc despre acelaşi interior.


Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.