Opel Agila

Autor: Alexandru Banu acum 12 ani Test drive

Printr-o rază de curbură extinsă a montanţilor, Opel plasează noua Agila în clasa monovolumelor mici cu cinci uşi şi cu tot atîtea locuri. Succesul vechii versiuni (440.000 de unităţi vîndute) i-a determinat pe cei de la GM să scoată pe piaţă o maşinuţă mult mai apetisantă, cu forme rotunde, trei motorizări convenabile şi spaţiu interior de depozitare de pînă la 1.050 de litri.

Noi am testat în viermuiala extenuantă din Marsilia o Agila cu motor de 1.200 cmc şi 86 CP. Exteriorul maşinii este complet reîmprospătat. Blocurile optice au cîştigat importanţă în ansamblul caroseriei, iar spoilerele voluminoase adaugă monovolumului o doză de robusteţe.

Cea mai spectaculoasă inovaţie a fost gîndită în dreptul stopurilor. Acestea sînt iluminate cu leduri dispuse în formă de pînză de păianjen, efect nocturn care a atras privirile multor pietoni. Interiorul ni s-a părut mult eficientizat, comenzile amplasate ergonomic fiind uşor de dibuit.

Ne-a plăcut în mod deosebit cromatica dublă, care alimentează senzaţia de intimitate şi odihneşte priveliştea din interior. Chiar dacă, la prima vedere, “garsoniera” pare stingheră, spaţiul pentru şofer este mulţumitor. Poziţia la volan a rămas la fel de înaltă, specifică pentru clasa acestei maşini.

Dimensiunile de fecioară (L/l/h: 3,74/1,68/1,59 m) ne-au ajutat să ne strecurăm prin trafic şi să manevrăm maşina foarte uşor, iar cuplul de 114 Nm/4.400 rpm s-a ţinut de cuvînt în toate treptele de viteză. Cele cinci rapoarte pot fi schimbate prin intermediul unei cutii manuale care trimite puterea punţii faţă. Managerii GM au confirmat că, peste ceva timp, Agila va beneficia opţional şi de transmisie automată.

Pe autostrada care traversează Marsilia, era foarte hilar să observi francezi nervoşi care ne ajungeau cu greu la 180 km/h. În curbele deosebit de periculoase, ABS-ul şi ESP-ul colaborează la menţinerea direcţiei, dar nu v-am recomanda să vă încredeţi exagerat în abilităţile acestei maşinuţe pînă la urma urmei de oraş.

De oraş într-un procent de 95%, căci am experimentat în Marsilia nişte emoţii crunte cînd am vrut să oprim într-o pantă teribilă şi a fost nevoie nu doar să cuplăm frîna de mînă, ci şi să ţinem piciorul înfipt pînă la refuz în pedala de frînă, pentru a fi siguri că maşina rămîne în loc.

Varianta Enjoy, pe care am testat-o şi noi, mai are geamuri electrice faţă, airbaguri pentru şofer şi pasager, airbaguri-cortină pentru zona capului, proiectoare, CD/MP3 Player, computer de bord care indică un consum mediu de 5,5 litri/100 km şi turometru amplasat pe bord – stil Citroen C1 sau Mini One. Celelalte motorizări constau în propulsoare de 1.000 cmc, respectiv 1.300 cmc CDTi.

Primul are trei cilindri, 12 valve şi produce 65 CP, pe cînd cel diesel respectă partitura clasică (4L) şi dezvoltă 75 CP/4.000 cmc şi un cuplu de 190 Nm/1.750 rpm. Agila există deja pe multe pieţe europene şi pleacă de la 9.900 de euro în Germania, preţ probabil neschimbat şi în alte ţări ale Uniunii Europene, cu mici abateri reprezentate de impunerile fiscale ale ţărilor importatoare.

Tags:


Comentarii
Inchide