Volkswagen Scirocco – test în Portugalia

Autor: Tudor Bratu acum 11 ani Test in premiera

VW Scirocco - legenda se întoarcePortugalia este o ţară foarte importantă pentru Volkswagen. Dacă nu ştiaţi, la Palmela, localitate aflată la aproximativ 30 km de capitala Lisabona, Volkswagen a deschis în urma ceva timp o fabrică, unde, în urma unui joint-venture cu Ford, compania germană a produs Sharan alaturi de SEAT Alhambra şi Ford Galaxy.

Ford a renunţat însă pe parcurs şi Volkswagen s-a văzut nevoit să aducă aici modele noi pentru a fi produse şi deci pentru a păstra uzina deschisă. Începând cu 2005 coupe-cabrioletul Eos este produs la Palmela iar acum, din 2008, noul coupe al mărcii, Scirocco este construit şi el în uzina botezată Autoeuropa.

Acesta este Scirocco. Numele spune tot. Primele două generaţii de Scirocco, produse între 1974 şi 1992 au fost vândute în aproximativ 800.000 de exemplare. După Scirocco a urmat Corrado, un coupe pe cât de reuşit, pe atât de lipsit de succes în faţa clientelei.

VW Scirocco - perla germană Producţia sa a fost oprită în 1995 datorită vânzărilor foarte slabe. Lucrurile nu vor sta la fel însă pentru noua generaţie a coupe-ului Scirocco, care în primul şi în primul rând arată senzaţional. Se spune chiar că noul Golf 6 care va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Auto Paris 2009 din toamna acestui an va prelua multe elemente de design exterior de la acest superb nou Scirocco.

Dimnesiunile sale sunt apropiate de cele ale actualei generaţii de Golf, dar maşina este mult mai joasă şi mai lată. Când priveşti caroseria, cuvintele de ordine sunt agresivitate şi dinamică, iar la interior ergonomie şi Volkswagen. Legat de exterior, pentru cei care vor să-şi comande un Scirocco sfatul meu este să optaţi pentru culoarea Viper Green Metallic, aproape identică cu cea a conceptului Iroc, botezată similar.

Vopsit în această nuanţă, Scirocco este o apariţie care ca spectaculozitate poate fi egalată de un Ferrari galben sau un Lamborghini portocaliu. Multe din maşinile de test erau albe – celebrul deja Alb Candz de la Volkswagen şi probabil această culoare va fi cea mai vândută deoarece este o nuanţă standard – nu costă extra şi maşina arată foarte bine. Pot spune că, din toată gama actuală Volkswagen, Scirocco este modelul care arată cel mai bine vopsit alb.

VW Scirocco - aspect lateral dinamic Foarte multe elemente din interior au fost preluate aici de la Tiguan, Passat CC sau Golf V. Ca o noutate, ceasurile de bord sunt iluminate la Scirocco cu alb şi au un design uşor modificat. Poziţia de conducere este joasă iar ergonomia este exemplară. Scaunele sport sunt standard, dar odată cu tapiţeria din piele ele îşi schimbă uşor forma. În bine.

Nu am înţeles însă poziţionarea comenzilor pentru reglajul oglinzilor retrovizoare, incomod amplasate pe panoul uşii şoferului. În spatele şoferului şi al pasagerului din dreapta există două scaune veritabile, cu formă sport şi tetiere integrate. Aici pot lua loc doi adulţi dar spaţiul este limitat la nivelul capului şi la genunchi. Cel mai bine vor sta aici persoanele de înălţime mică.

Pagini: 1 2

Citește și...
Tags:


Comentarii
Inchide