Anduranta Ford Mondeo

Autor: Andrei Cosmin Iordache acum 11 ani Teste anduranta

A
trecut exact un an de la începutul testului de anduranţă cu Ford
Mondeo Titanium S 2,2 TDCi. Un an în care piaţa auto a scăzut cu
peste 50%, dar şi un an în care din nou avem două uzine auto care
produc autovehicule.

În timp ce Dacia se apropie de un maxim de 300.000 de unităţi
produse în septembrie, Ford a demarat oficial producţia la
Craiova.Cu toate că este încă departe de producţia Dacia, Ford
accelerează. Şi pentru a „surprinde” această „accelerare”, am
efectuat o şedinţă foto cu Mondeo, exact în cadrul uzinei de la
Craiova – printre hale, maşini aflate pe stoc, tocmai scoase de pe
linia de asamblare şi desigur, în faţa clădirii principale.

În plus, drumul până la Craiova este printre cele mai pline de
aventură din România. Aşadar, este şi unul foarte bun pentru a
testa orice maşină. Nu că n-am fi testat suficient maşina în cei
20.000 km parcurşi atât prin România cât şi Europa de Vest.

Dar, de această dată, nu am mai mers în Bănie pentru un eveniment
al Ford Europa, ci pentru prima şedinţă foto realizată în
interiorul celei mai noi uzine Ford. Contrar zvonurilor sau
articolelor scrise de diverşi jurnalişti, Ford chiar a început să
producă la Craiova.


Am văzut şi fotografiat primele stocuri de modele Ford Transit
Connect, care vor fi exportate atât în Europa de Est cât şi în cea
de Vest. În plus, vor fi disponibile şi în reţeaua Romcar.Este
adevărat, anul acesta, cel mai probabil, producţia uzinei nu va
depăşi valoarea de 2.000 de unităţi. Dar de la anul vom avea la
Craiova un nou model Ford, de clasă mică, probabil B-Max, care va
„reporni” producţia direct la capacitate maximă.

În cadrul uzinei, toţi angajaţii erau la muncă. În plus, fabrica
este în plin proces de modernizare – halele se renovează, se
vopsesc şi se echipează cu noi tehnologii, în timp ce „străzile”
din uzină sunt reasfaltate.
În cazul în care vă întrebaţi care este totuşi legătura între
Mondeo, care oficial este comercializat în reţeaua Romcar,
importatorul oficial şi Ford România, răspunsul este relativ
simplu.

Primul Ford asamblat oficial în România, în 1936, a fost un Ford
V8, care, în anii 30, era modelul de clasă medie al constructorului
american, adică nimic mai puţin decât stră-stră-stră-stră-bunicul
actualului Mondeo.

Dar să revenim la testul de anduranţă şi mai ales la bilanţul de un
an. Un an în care am parcurs peste 20.000 km, atât în România, cât
şi în Ungaria, Austria, Germania şi Elveţia. Un an în care am mers
atât pe autostrăzile nemţeşti, fără limită de viteză, cât şi pe
macadamul din judeţele Harghita şi Covasna.

Pagini: 1 2

Citește și...


Comentarii
Inchide