Anduranta Honda Accord

Autor: Dragoş Băltăţeanu acum 10 ani Teste anduranta

Am început cu o vizită la compania de asigurări. Proprietarul maşinii, Honda Trading Romania, lucrează cu Societatea de Asigurări Unita. Am intrat pe site, am aflat unde se fac constatările şi m-am prezentat înarmat cu multă răbdare.

Ştiam dintr-o experenţă anterioară că nu este foarte plăcut să ai de-a face cu societăţile de asigurări. Spre surprinderea mea, toată lumea a fost extrem de amabilă, iar aşteptarea – aproape inexistentă. În faţa mea mai erau doi ghinionişti, care au fost rezolvaţi rapid de către agentul constatator.

Pentru incidentele în care nu sunt implicaţi mai mulţi participanţi la trafic, nu mai este nevoie de proces-verbal de la poliţie. Se completează doar un formular, primit de la societatea de asigurări. Apoi se fac fotografiile şi, cu o singură hârtie, se poate merge în service. Minune! Deci se poate!

A doua zi mă prezentam la service-ul Asko Honda din Chiajna, pe şoseaua de centură. Am intrat în showroom. O singură recepţie. O domnişoară amabilă mă întreabă cu ce poate să mă ajute şi îi comunic că am treabă la service. “Sigur, imediat va veni cineva”, îmi răspunde zâmbind.

După nici cinci minute, apare un angajat îmbrăcat în halat Honda. Este recepţionerul. Îi povestesc despre ce e vorba, studiază hârtia de la asigurări şi mă pofteşte în birou. După completarea formularelor, ieşim la maşină. Se face un set de fotografii, nu numai cu dauna, ci şi cu toate unghiurile maşinii.

Omul mă asigură că reparaţia va dura maximum zece zile lucrătoare. Zece pentru că urma weekendul prelungit de 1 Mai. Suspin adânc, îi mulţumesc şi mă îndrept spre zona de aşteptare din showroom, colegul Eugen aflându-se încă pe drum. Aici am ocazia să descopăr internetul wireless gratuit pe care Asko îl pune la dispoziţia clienţilor. Dacă ai bătut drumul până în Chiajna cu maşina pentru revizie, n-ai mai vrea să pleci dacă trebuie să te întorci câteva ore mai târziu.

Poţi veni cu laptopul şi răspunzi la mailurile urgente direct din showroom. Există şi o cafenea de unde poţi să cumperi un sandviş sau un suc. Atmosfera e deschisă şi prietenoasă. Poţi privi în interiorul service-ului prin nişte pereţi de sticlă imenşi. Pentru un service din România, transparenţa atinge cote normale. Iar tratamentul a fost ca pentru un om normal care intră în service. Nimeni nu a ştiut că are de-a face cu una dintre maşinile ProMotor.

Am revenit în service-ul Asko după o săptămână şi jumătate, de data asta în calitate de ziarist. Voiam să văd care este stadiul reparaţiei şi voiam să îi cunosc pe oamenii din spatele aceste afaceri. Am ajuns în ziua în care B35HND era pregătită pentru vopsit. Pragul fusese reparat, portierele – îndepărtate, iar maşina urma să intre în cabina de vopsit. Mi s-au tăiat picioarele când am văzut-o fără uşi, însă am fost asigurat că asta este procedura obişnuită. Din păcate, am avut parte şi de o surpriză neplăcută.

Parbrizul se fisurase tocmai aici, în service, probabil de pe urma unei mici pietricele luate în viteză. Fotografiile făcute la recepţia maşinii au dovedit că adusesem maşina cu parbrizul întreg, iar cei de la Asko au fost din nou foarte amabili şi au preluat ei discuţia cu societatea de asigurări pentru înlocuirea parbrizului. Partea proastă e că durata reparaţiei s-a prelungit. La ora când scriu aceste rânduri, s-au împlinit 15 zile lucrătoare de când maşina se află în service. Practic, cum vă spuneam, în luna mai nu am rulat nici măcar un kilometru cu Honda Accord.

La închiderea ediţiei am primit un update despre starea reparaţiilor. Pragul şi portiera au fost vopsite, însă parbrizul spart a creeat probleme. Am avut ghinion şi reperul nu a fost pe stoc, iar livrarea unui parbriz nou a durat încă o săptămână. Sper să recuperez maşina în câteva zile. Deci întâlnirea mea cu peretele din parcare a costat o lună din viaţa mea alături de Honda Accord.

Citește și...


Comentarii
Inchide