Anduranta Honda Accord

Autor: Andrei Nan acum 11 ani Teste anduranta


nemulțumea un zgomot ce se auzea dinspre roțile față și am dorit
totodată verificarea sistemului de direcție, cu care avusesem o
problemă încă de la început. Lipsa feedback-ului la viteze mari
începuse să mă deranjeze din ce în ce mai mult. Până la urmă s-a
dovedit că era o chestiune de reglaj.

După ce m-a ascultat cu atenție, Alex, șeful de service de la Asko
Honda, mi-a reglat servodirecția mărind fermitatea volanui.
Problema s-a rezolvat parțial. Feelingul în volan este acum mult
mai plăcut grație senzației de greutate, însă în continuare mașina
nu comunică prea multe prin intermediul direcției.

Este probabil singurul punct slab al acestui model și devine
evident mai ales în cazul modelelor dotate cu motorul pe benzină de
doi litri. În cadrul unui test comparativ, am condus și varianta
break a modelului Accord. Aceasta era dotată cu propulsorul
turbodiesel de 2,2 litri și 150 CP. Din nou am constatat că nu
există două Accord-uri cu același reglaj al servodirecției.

Deși mă așteptam la o direcție mai fermă și mai omogenă decât cea a
modelului diesel cu cutie de viteze automată, pe break direcția era
identică aceleia a mașinii noastre de test.Una peste alta, reglajul
făcut la ultima vizită în service mă mulțumește.

Sunetul suspect s-a dovedit a fi produs de plăcuțele de frână uzate
de pe față. Precedenta revizie a HND-ului nostru avusese loc în
ianuarie, înainte ca mașina să ajungă în flota ProMotor. Atunci nu
a fost necesară înlocuirea plăcuțelor de frână. Însă, după aproape
18.000 km, plăcuțele pe față mai aveau aproximativ 3 mm până la
metal.

O altă problemă apărută peste vară a fost defectarea unei boxe.
Difuzorul din portiera pasagerului începea să mârâie atunci când
basul își cerea dreptul. Boxa a fost înlocuită pe loc în garanție.
Cu această ocazie am constatat că aceeași problemă o aveau și
boxele din ușile spate, dar urechea mea nu sesizase acest
lucru.


Au fost înlocuite o săptămână mai târziu, în mai puțin de oră.
Vara a însemnat și o perioadă mai liniștită pentru redacție. Honda
a făcut mai multe drumuri, inclusiv o excursie de peste 1.000 km
prin țară. Este elementul în care Accord-ul se simte cel mai
bine.

Înghite kilometri fără nici un efort și asigură un confort deplin
pentru pasageri. Susțin în continuare că este una dintre acele
mașini cu care poți parcurge 1.000 km fără nici o durere de cap. În
regim de croazieră pe drumurile României, Honda a ajuns să indice
un consum de 7,5 l/100 km. Cu rezervorul de 65 de litri plin, vă
las pe voi să-i calculați autonomia.

Perioadele scurte de caniculă nu i-au pus probleme sistemului de
climatizare automat din Honda Accord. Acesta răcește rapid și
eficient habitaclul chiar și după o zi de stat în soare. Este
evident însă că mașinile negre se încălzesc mult mai tare.

Citește și...


Comentarii
Inchide