Anduranta Hyundai i20

Autor: Alexandru Banu acum 11 ani Teste anduranta

Un
motor silenţios, neaşteptat de diplomat indiferent de viteza
afişată în bord. Maşina e foarte bine antifonată, te ia somnul după
20 km pe autostradă. Nu sunt un fan al poziţiei la volanul acestei
maşini, puţin cam prea înaltă pentru gustul meu, dar în oraş ajută
enorm atunci când trebuie să încaleci borduri şi să eviţi pisici
singure-n noapte.

Vezi totul, nu rişti să zbârceşti spoilerul. Drumurile lungi sunt
chiar odihnitoare. Înspre Reşiţa am făcut un singur popas, în
timpul căruia am simţit nevoia să mă întind. Din zgârcenia de a
economisi un litru-doi de benzină, am făcut experimentul aerului
condiţionat închis şi al geamurilor deschise.

Nu merge. Materialul de pe scaun încinge spatele. Cum dai drumul la
climatizare, totul devine o plăcere. Nota 10 pentru sistemul
acustic. Sunet incredibil pentru o maşină de 11.500 de euro.
Difuzoarele nu distorsionează, plasticul nu zbârnâie, basul se aude
curat şi cu percuţie.

Apreciez că asiaticii s-au gândit la cei cu lipsuri la mansardă şi
au plasat în stânga volanului un buton ESP OFF. Nu intră automat
dacă supraestimezi posibilităţile maşinii şi te distrezi un pic (pe
seama pasagerilor – până la urmă, de ce mai au 6 airbaguri?).

Spuneam că propulsorul de 1,4 litri şi 100 de cai este silenţios.
Da! Accelerezi în surdină, te uiţi pe vitezometru şi constaţi că ai
depăşit viteza legală în oraş, cea de 60 km/h. Maşina urcă frumos
în ture, fără chinuri, şi se comportă mai mult decât civilizat la
peste 160 km/h.

Din păcate, am testat frânele într-un moment-limită. Probabil că şi
astăzi aş fi fost în anchetă dacă i20-ul ar fi tremurat 2 cm la
stânga sau la dreapta. Atenţie! Nu ar fi fost vina mea. Aveam vreo
130 km/h când un argeşean fără triunghi reflectorizant şi lumini de
staţionare s-a gândit să deschidă larg uşa în mijlocul
străzii.

Direcţie curată, nu atât de hotărâtă, dar sigură. Din nou o notă
foarte bună pentru confortul pe care îl dau suspensiile. Cel mai
bun experiment este cel cu speedbumperele. La 40 km/h auzi un tronc
scurt şi înfundat, care nu te face să sari din scaun. Cred că e
extramulţumitor.


Consumul te lasă mască. La 90 km/h constant, displayul indică
4,1!!! litri/100 km. La 120 km/h viteză medie cu cinci pasageri la
bord (inclusiv eu la volan) şi portbagaj ticsit, am obţinut 6,3 l
la 100 km. Maşina este foarte uşor de citit şi de condus, simplu de
înţeles. La fel ca i10.

E un lucru extraordinar să te urci în ea şi să o simţi după cinci
minute ca şi cum ţi-ar fi aparţinut de o viaţă. Ăsta este cel mai
important lucru şi puţini reuşesc să doteze un automobil cu
nenumărate lucruri inutitive. Aerul rece vine instantaneu şi la 34
de grade te răcoreşti în 2-3 minute.

Vreau să-i văd pe cei care susţin că aerul condiţionat din BMW este
altul decât cel dintr-o coreeană. Transmisia cu cinci rapoarte şi
motorul merg de minune împreună. Accelerare lină, schimbare fără
zvâcuri şi frâne de motor care nu-ţi urcă stomacul în gât. Sunt
gata să pun i20 lângă un Clio şi să-l înfrunt oricând cu Polo sau
Corsa.

Citește și...


Comentarii
Inchide