Marii absenţi de la Salonul Auto Frankfurt 2011

Cel mai important salon auto al toamnei, Salonul Auto Frankfurt 2011, a avut suficient de multe premiere şi surprize. Totuşi, putem spune că au fost şi câţiva mari absenţi, pe care mulţi îi aşteptau la salonul auto german. Iată despre ce este vorba.

Marii absenţi de la Salonul Auto Frankfurt 2011 Marii absenţi de la Salonul Auto Frankfurt 2011

Salonul Auto Frankfurt 2011 a fost dominat, după cum era de aşteptat, de mărcile germane. Însă, din multitudinea de premiere şi modele noi, au lipsit câteva pe care atât analiştii, cât şi publicul aşteptau cu nerăbdare să le vadă în primă audiţie.

În primul rând, surprinde faptul că noua generaţie BMW Seria 3 nu a fost adusă în premieră mondială de către bavarezi, deşi maşina este gata - o demonstrează pozele spion recente. Cei de la BMW s-au gândit că, pentru moment, noua generaţie BMW Seria 1, alături de modelele BMW i3 şi i8, sunt premiere suficient de atractive pentru public.

După care vine rândul celor de la Audi, care au preferat să ne gratuleze cu un preview al noului Audi A2 şi o pereche de concepte Audi Urban Sportback şi Spyder, deşi mulţi sperau să vadă noua generaţie Audi A3. Aceasta, însă, mai aşteaptă, la fel ca şi versiunea cu 5 uşi a lui Audi A1, despre care se credea că va apărea tot la Frankfurt 2011.

Şi din partea celor de la Mercedes-Benz erau aşteptări mari: după ce versiunea în 3 uşi a noii generaţii Mercedes-Benz A-Class a fost prefigurată de un concept la Shanghai 2011, mulţi credeau că la Frankfurt 2011 vom vedea un concept care să prefigureze fidel versiunea în 5 uşi. Însă germanii au considerat că sunt suficiente noul B-Class şi futuristul concept F125.

Volkswagen a avut un stand plin de noutăţi - însă nu au fost puţini cei care aşteptau cu sufletul la gură să vadă VW Passat CC facelift, o noutate care se lasă cam mult aşteptată, se pare. Ba chiar unele voci susţineau că Frankfurtul ar fi putut fi gazda unui surprinzător preview al viitorului VW Golf 7, ceea ce, din păcate pentru fani, nu s-a întâmplat.

La Ford ne poate mira faptul că nu am mai aflat nimic nou despre Ford B-Max, modelul care va fi construit la Craiova şi care încă nu a fost lansat oficial pe piaţă, iar în cazul Opel publicul tânăr ar fi vrut să vadă versiunea de top OPC a lui Opel Astra GTC.

Din direcţia francezilor am putea contoriza două surprize aşteptate cu sufletul la gură, dar care au lipsit cu desăvârşire. Noua generaţie Renault Clio 4 promite să rupă gura târgului în clasa mică, fiind considerat cel mai important model al renaşterii imaginii de marcă a constructorului francez. Însă Renault s-a bazat doar pe facelifturile lui Twingo şi Koleos, precum şi pe conceptul Frendzy.

Cei de la Peugeot erau aşteptaţi cu o premieră la fel de importantă pentru clasa mică: noul Peugeot 208, rival direct pentru Clio. Ambele modele de clasă mică franţuzeşti sunt aşteptate la anul, la Salonul Auto Geneva 2012.

Ca absenţe răsunătoare mai putem aminti lipsa cu desăvârşire din cadrul Salonului Auto Frankfurt 2011 a mărcilor Saab şi Nissan. Compania suedeză era normal să lipsească, zbătându-se pentru găsirea unei soluţii de a evita falimentul. Japonezii, însă, continuă politica de a "filtra" prezenţele la saloanele auto, iniţiată în 2009, lipsa unor noutăţi marcante ducând la decizia de a sări peste Frankfurt şi în acest an.