BMW M3

M3 face parte în mod cert dintre cele 10 porunci ale automobilului. El n-a trebuit inclus în această “Constituţie”, căci pur şi simplu se afla acolo şi fiecare dintre noi simte asta după cei 21 de ani de existenţă a modelului pe Terra.

În acest caz, ezitările lui îţi dau de înţeles că trebuie să ai răbdare, să îi acorzi un 5-10 minute pentru a-şi acorda vocea. Dacă nu ai urechea aşa de fină, este suficient să priveşti turometrul, care îţi spune că nu agreează în astfel de condiţii regimuri mai mari de 5.500 rpm. După acest preludiu, cutia “Pandorei” se deschide şi poţi asculta superba simfonie a V8-ului pînă la 8.400 rpm – un concert divin. Surprinzător, noul M3 se dovedeşte o companie mai mult decît agreabilă în traficul urban.

Nu bucură îndeajuns rigiditatea suspensiei, care şi în setarea confort tot cu un seism puternic aduce, în timp ce în setarea supersport maşina se transformă într-un kart. Direcţia este la fel de exactă ca o linie care uneşte două puncte în geometrie, fiind de o precizie chirurgicală. Adevăratul potenţial al modelului nici măcar nu l-am putut intui, în condiţiile în care l-am scos la plimbare într-un decembrie rece, ploios şi pe alocuri garnisit cu zăpadă şi polei. Am descoperit în schimb că electronica îşi face excelent treaba dacă doreşti să te duelezi cu pedala de acceleraţie, deşi trebuie spus că are şi aceasta limitele ei.

Ea reuşeşte să menţină o traiectorie relativ rectilinie în timpul unor accelerări puternice pe timp de ploaie, însă cam atît. Puntea faţă oferă o incredibilă aderenţă, fapt pe care îl descoperi la volan pe măsură ce creşti viteza de negociere a virajelor. Maşina îşi păstrează o ţinută de drum neutră mult peste limitele legale, moment în care poate apărea subvirarea sau supravirarea – toate acestea datorîndu-se în mare măsură stilului de pilotaj al şoferului.

Pînă spre 3.200 rpm, propulsorul este relativ civilizat şi nu inhibă. Dacă se sare peste această cifră, totul devine sinonim pistonului de la o locomotivă cu aburi. Nu am resimţit atîta putere brută la prea multe modele sport testate. Pur şi simplu este ceva acolo în spatele tău care împinge… şi împinge… şi împinge pînă cînd intervine cenzura, moment ce variază de la o persoană la alta. Şi toată această putere, paradoxal, nu vine într-un mod violent, ci progresiv, dar constant şi tot mai intens, fapt care îţi dă încredere la volan şi te îmbie să foloseşti toate resursele propulsorului.

Dar a conduce M3-ul în linie dreaptă abuzînd de pedala de acceleraţie este un păcat. Căutaţi drumuri secundare virajate şi libere, eliberaţi tornada de sub capotă, negociaţi virajele din “gaz” şi în cele din urmă deschideţi-vă o clinică pentru donat adrenalină. M3-ul face parte dintre acele maşini care aduc aminte că viaţa trebuie trăită clipă de clipă. Chiar dacă M3 nu mai este rebelul din trecut, tot o creaţie fabuloasă rămîne. Îi poate bucura enorm şi pe amatorii de grand tourisme.
Vrem un M3 vara, pe serpentine, şi mult soare pentru a sta cu geamurile deschise şi a asculta simfonia cauciucurilor torturate, acompaniate de V8.



Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.