Maxi-Mini diesel: Mini Countryman Cooper SD ALL4 aut.

Dieselul cel mai puţin potent de pe BMW X1 ajunge sub capota lui Mini Countryman Cooper SD, care devine astfel cel mai puternic Contryman diesel. Iată impresiile despre noua motorizare, asociată cu o cutie automată şi tracţiunea integrală ALL4.

Maxi-Mini diesel: Mini Countryman Cooper SD ALL4 aut. Maxi-Mini diesel: Mini Countryman Cooper SD ALL4 aut.

Interiorul lui Mini Countryman păstrează şi el un puternic aer familiar de Mini. Aeratoarele sunt rotunde, la fel şi imensul vitezometru din partea superioară a consolei centrale. Cam orice detaliu interior este ovoidal, aşa încât te simţi ca într-un fel de balon cu surprize.

Una dintre ele se numeşte Mini Connected Drive, ineditul sistem multimedia care îţi permite să foloseşti internetul de pe iPhone ca să te joci cu diverse lucruri, cum ar fi facebook sau twitter. Practic, descarci pe iPhone o aplicaţie Mini, iar apoi te conectezi la maşină printr-un cablu USB. Simplu.

Numai că să foloseşti facebook-ul, de exemplu, nu e neapărat la fel de simplu. Inliţial, credeam că pe displayul central mi se va deschide pur şi simplu o pagină de net, la fel ca pe ecranul iPhone-ului. Însă, pentru început, sistemul Mini Connected are doar nişte funcţii de bază - adică poţi selecta nişte mesaje predefinite, pe care să le pui pe facebook fără a mai utiliza telefonul sau, în conjuncţie cu sistemul de navigaţie, le poţi comunica prietenilor pe facebook sau twitter unde eşti, unde te duci şi când ajungi la destinaţie.

Mini Connected Drive e o cutiuţă cu multe surprize pentru ahtiaţii gadgeturilor şi fanii internetului. Însă permiteţi-i subsemnatului să se retragă ruşinat în carapacea lui de non-fan al device-urilor moderne - m-am simţit ca un om din epoca de piatră chiar şi cu manualul de utilizare lângă mine, în timp ce nepoată-mea adolescentă butona fără probleme, amintindu-mi de tabloul în care eu râdeam de mama pentru că de-abia descoperea ce e calculatorul...

Ca să termin cu Mini Connected Drive (care mi-a ocupat timpul nişte zeci de minute bune), utilizarea meniului se face de la un joystick de pe tunelul central. Eu unul cred că, dacă tot e un sistem destinat generaţiei iPhone, ar trebui ca maşina să aibă un ecran tactil, nu? Dar nu sunt cel mai în măsură să emit astfel de judecăţi, recunosc.

În rest, interiorul lui Mini Countryman poate fi transformat într-unul de.. coupe. Adică în locul banchetei se poate opta pentru două scaune independente, cu o conformaţie similară cu a celor din faţă, adică moi şi bine profilate. Iar, dacă optaţi pentru pachetul din piele "Lounge Carbon Black", pot spune că vă veţi simţi ca într-o maşină de lux.

Caracterul practic este doar suficient de bun, portbagajul având doar 350 de litri (mai mare, totuşi, decât la un Mini Cooper normal). Spaţiile de depozitare din interior sunt şi ele doar suficiente, buzunarele de pe feţele interioare ale uşilor plătind puţin tribut designului cu forme curbe. Interesant, totuşi, tunelul central, continuat până în spate, precum şi posibilitatea de modificare a iluminării interioare, lucru care atrage mai mult atenţia noaptea.

Foarte bună ideea plasării turometrului în poziţie centrală, în spatele volanului. Mai puţin bună ideea vitezometrului foarte mare, nefiind tocmai facil să urmăreşti viteza curentă - totuşi, turometrul are şi un mic display, unde, printre altele, este afişată şi viteza cu cifre normale.

Dar deja am început să vorbim de lucruri care ţin de dinamică

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.