Anduranta Citroen C5

Autor: Dan Vache acum 10 ani Teste anduranta

În
2009 am avut cele mai interesante sărbători din istorie. După
foarte mulţi ani a nins. Mult. Zilnic şi mult. Şi pentru că trăim
în România, o ţară desprinsă parcă din „Legile lui Murphy”, nimeni
nu ascultă atenţionările meteo şi nimeni nu este niciodată
pregătit. Aşa se face că ţara a fost paralizată dintr-un capăt în
altul. Datorită anvelopelor de iarnă Michelin Pilot Alpin, primele
ninsori au fost o joacă de copii pentru C5 şi a sa suspensie
pneumatică senzaţională.

Dar… să nu subestimezi niciodată norocul lui Bratu. La fel ca în
dragoste, maşinile lui Bratu păţesc ceva exact atunci când
funcţionează cel mai bine. Şi cum pluteam eu spre aeroport într-o
noapte albă ca în poveşti, am lovit un fier uriaş, pe care l-am
văzut în ultima clipă.

Dacă nu l-aş fi evitat, probabil că C5-ul nostru ar fi fost avariat
serios, pentru că vorbim despre o bucată de fier imensă, grea,
desprinsă, cred eu, de la vreun camion. Reflexul de ultim moment
m-a ajutat să protejez maşina, dar am „reuşit” să avariez serios
anvelopa dreapta faţă. Să o sfârtec, mai exact spus.

Maşina a trebuit remorcată, tractată, luată cu platforma şi dusă în
service. Minunat! Şi nu cred că mai trebuie să vă spun că, atunci
când ninge, toate vulcanizările sunt pline de oameni care
cheltuiesc sute, mii de euro pe anvelope de iarnă de orice fel. Şi
se plâng – „vai ce ninge, ăştia au spus că o să ningă, dar nu am
crezut”.


Mulţumită lui Michelin România, Citroën a primit o anvelopă
nou-nouţă, Pilot Alpine, numai bună pentru a face faţă noilor
zăpezi care au urmat în cantităţi uriaşe.Pe lângă ninsoare, prima
lună a anului a adus temperaturi extrem de scăzute, de minus 20 de
grade, sau chiar mai joase, dar C5 s-a comportat de minune şi totul
funcţionează perfect.

Motorul porneşte prompt la rece, dacă aştepţi (logic) să se
încălzească bujiile, consumul a crescut de la 11 litri la 13 litri
pentru 100 km parcurşi în oraş şi, dacă îmi lipseşte ceva, acest
lucru este reprezentat de scaunele încălzite. Chiar dacă motorul se
încălzeşte relativ repede, tot înnebunesc vreo 10 minute pe pielea
rece ca zăpada de afară.

Ca o noutate, nu mai puteţi comanda un C5 2.7 Hdi, deoarece de-acum
este disponibil noul motor diesel de trei litri, pe care l-am
condus o săptămână fără întrerupere. Sincer, diferenţele între cele
două motoare nu sunt foarte mari, dar aş da orice pentru a avea pe
maşina mea evacuările trapezoidale de pe versiunea de trei litri.
Arată „fantastique”!

Citește și...


Comentarii
Inchide