Mazda MX-5 Open Race

La Mulţi Ani, Mazda!!! La Mulţi Ani, MX-5!!! Poate una dintre cele mai frumoase petreceri la care am fost invitat. Una la care Sărbătoriţii au fost cei care au dăruit.

Mazda MX-5 Open Race Mazda MX-5 Open Race

Prima zi

După încă un briefing mic la boxe, în echipament, urma prima sesiune de antrenamente libere de 90 minute. La slick-uri am renunţat, ploua infernal. La un moment dat, 29 de maşini au pornit. Eram brusc în mijlocul unei curse, mecanicii efectuau ultima inspecţie a maşinii, vedetele chinuiau cameramanii, fotografii erau pe modul rafală, noi eram uşor stingheri.

Parcă am mai fi avut nevoie de o mică perioadă de acomodare. Primul la volan - Drăgan, experienţa din CNR l-a recomandat pentru prima ieşire. Am părăsit boxa şi ne-am spânzurat pe zidul despărţitor al pistei. Totul acum era în mâna lui Daniel, PR-ul nostru Mazda, care fusese desemnat căpitanul echipei, managerul, un fel de Ross Braun româno-sârb. El trebuia să aibă grijă de noi, să ne disciplineze, să ne cheme la boxe de pe circuit...

Apoi am alergat la monitoare pentru a vedea ce timp scoate Drăgan. Ceva din entuziasmul iniţial s-a mai spulberat. Am descoperit că nu prea eram piloţii care credeam a fi. Ceva feedback de la fiecare pilot revenit la boxe, astfel încât următorul parcă era ceva mai bine documentat. Oricum, ne aflam încă la stadiul în care descopeream maşina, încercam să ghicim cele mai bune trase pe un circuit străin şi inundat de ploaie.

Între timp, belgienii aveau pe tur un timp ireal - 1.46.598. În timp ce, la noi, A. Drăgan - 1.57.973, A. Mladen - 1.55.747, F. Popa - 2.03.365, N. Pantelic - 2.12.871, iar eu - 2.00.499. În linii mari, eram la ani lumină de primii clasaţi.

Oricum, prima sesiune de antrenamente am terminat-o pe locul 23. Încurajator pentru o echipă mixtă fără nicio urmă de experienţă pe circuit. Cel puţin am stat pe circuit, am adus maşina la boxe în perfectă stare, spre deosebire de alţii care deja măturaseră barierele de securitate şi îşi priveau maşinile cum sunt desfăcute de mecanici. Încă eram optimişti.

A venit a doua sesiune de antrenamente. Ploaia dezvoltase un grad nou de comparaţie. În regulamentul iniţial era stipulat că maşinile sunt "sigilate", prin urmare nicio setare nu se putea face. Dar, din motive de securitate, s-a permis umblarea la setările suspensiei. Toate bune şi frumoase, numai că nu s-a făcut un anunţ oficial. Am observat doar că mecanicii altor echipe şurubăreau pe la maşini.

Drăgan, obişnuit cât de cât cu derularea unei curse, s-a înfiinţat în faţa mecanicului-şef şi a început să-l ţină la poveşti. Am aflat astfel că e permisă umblarea la setări, şi am aflat şi cam care trebuie făcute. Oricum era prea târziu, a doua sesiune se terminase.

Într-un exerciţiu de sinceritate voi mărturisi timpii noştri: A. Drăgan - 2.04.195, A. Mladen - 2.05.140, F. Popa - 2.04.284, N. Pantelic - 2.15.145, iar eu - 2.02.235. Inutil să vă povestesc faptul că, de această dată, una dintre echipele Germaniei era pe primul loc cu un timp de 1.52.237. La fel de inutil să vă povestesc că eram ultima echipă de pe circuit.

Fără a apuca să facem vreo modificare la maşină, l-am trimis pe Drăgan pe circuit pentru turul de calificare, pe aceeaşi ploaie şi pe iluminarea palidă oferită de nocturnă. Nu ştiu cum a reuşit, dar a reuşit să ne califice în cursă pe poziţia 23 a grilei de start. O vagă urmă de consolare după ultima sesiune de antrenamente.

Cu ce moral am plecat la hotel? Mai bine mă trimitea cineva la cules căpşuni, mai ales că prin hotel se găseau diverşi "piloţi" puşi să ne întrebe pe ce loc suntem. Ceva instincte criminale am încercat când am văzut grimasa de superioritate de pe feţele lor. Este frustrant să te descoperi ultimul. O seară scurtă şi cu multă linişte, am fugit în camere unde ne-am propus câteva ore de somn. Nu am visat că vom câştiga cursa, oare de ce?

Oricum, Daniel a avut o seară plină. Un laptop, un document Excel şi multe taste. A calculat consumul pe turul de circuit, timpii medii, câtă benzină putem economisi la realimentări, cât timp ar trebui să stăm fiecare în pistă în timpul cursei. Toate acestea luând în calcul faptul că fiecare dintre noi trebuia să alerge minim 25 minute în cursa de 4 ore, plus patru opriri obligatorii pentru realimentare cu 20 litri benzină plus schimbul de piloţi. Fără resentimente, în funcţie de timpii pe care i-am scos pe circuit, am decis ca unii să alerge mai mult, alţii mai puţin. Poate aveam o şansă la altceva decât ultimul loc.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.