PARIS 2010: Dueluri premiere importante

Până să le comparăm pe şosea, iată care sunt modelele care şi-au arătat "colţii" unul altuia la Salonul Auto Paris 2010.

PARIS 2010: Dueluri premiere importante PARIS 2010: Dueluri premiere importante

Cele mai importante noutăţi în clasa medie la Salonul Auto Paris 2010 s-au numit Peugeot 508 şi Volkswagen Passat facelift. Dacă despre modelul francez putem spune că este o maşină total nouă, înlocuind dintr-o lovitură atât Peugeot 407, cât şi nava amiral Peugeot 607, în cazul "noului" Passat vorbim de un facelift menit a integra clar maşina germană în familia VW.

Peugeot 508 vs. Volkswagen Passat facelift

Peugeot 508 este disponibil atât în versiune în trei volume, cât şi break, având un stil foarte plăcut pentru clasa medie. 508 este sobru şi fluid, dar arborează şi o eleganţă nedisimulată, încercând parcă să "agaseze" modele de categorie premium, precum BMW sau Infiniti.

Passat, în schimb, capătă o notă foarte germanică, devenind o maşină rece şi cu o "privire" tăioasă. Modelul teuton suferă puţin la omogenitatea designului de ansamblu, partea laterală mai fluidă contrastând puţin cu blocurile optice rectangulare.

În ce priveşte interiorul lui Peugeot 508, se remarcă dorinţa francezilor de a concura cu modele de categorie premium: calitatea materialelor este una foarte bună, designul interiorului este în aceaaşi notă cu aspectul reuşit al exteriorului, iar amenajarea comenzilor reuşeşte să fie una ergonomică - butoanele nu mai sunt aşa aglomerate ca la berlinele de până acum.

Prin comparaţie, Passat-ul facelift are un stil mai aerisit şi ceva mai spartan, doar combinaţiile de culori ale tapiţeriei şi bordului încălzind puţin atmosfera. Stilul interiorului exprimă clar sobrietate, iar ceasul analogic plasat pe mijlocul planşei de bord încearcă să inducă ideea de prestanţă, ca într-un Phaeton.

Totuşi, habitaclul Passat-ului facelift pare depăşit de cel al lui Peugeot 508, modelul francezilor oferind un spaţiu şi un confort ceva mai bun pentru pasageri, mai ales pentru cei din spate. Berlina franceză reuşeşte să recupereze terenul şi în ce priveşte spaţiul pentru bagaje, situându-se la acelaşi nivel atât cu Passat berlină, cât şi cu Passat Variant.

Fiecare model încearcă să îşi sensibilizeze clientela cu gadgeturi cât mai utile: Passat facelift propune un sistem inedit pentru deschiderea portbagajului, precum şi un cruise control activ, în timp ce Peugeot 508 propune un sistem "head-up display" sau un sofisticat sistem de climatizare cu 4 zone.

În domeniul motorizărilor, confruntarea de bază va fi în domeniul diesel-urilor cât mai puţin poluante: Peugeot 508 va populariza indicativul "e-HDi", în timp ce Passat facelift duce mai departe renumele "BlueMotion". În curând, francezii vor propune şi o versiune 508 Hybrid4 (motor diesel + motor electric).

Este greu de făcut o departajare între cele două noutăţi, însă este clar că berlina francezilor este un model total nou, în timp ce modelul german vine doar cu un machiaj ceva mai consistent. Prin urmare, să-i dăm Cezarului ce-i al Cezarului, chiar dacă renumele Passat-ului va avea mai mare succes de piaţă.

Prin urmare, Peugeot 508 vs. Volkswagen Passat facelift: 2 - 1.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.