Honda CR-V

Autor: Andrei Cosmin Iordache acum 13 ani Test drive
Intimp ce ma indreptam spre palatul Snagov, pentru lansarea noului CR-V, ma aflam la volanul unui alt SUV concurent, tot japonez, si ma intrebam daca cei de la Honda au reusit sa inlature marele neajuns al generatiei precedente: interiorul.

Lansata in 1996, prima generatie CR-V a mers perfect ca vinzari peste tot in lume. Cu un comportament rutier foarte bun si o fiabilitate exceptionala, modelul suferea insa din cauza unui interior banal si trist, invechit inca de la lansare. Noua generatie, produsa acum in Marea Britanie, vine cu un design exterior nu neaparat mai atragator si cu un interior care subliniaza cu adevarat caracterul premium al acestei marci.

Modelul testat de noi, un diesel de 2,2 litri, a fost conceput in mod special pentru a-i atrage pe familisti. Interiorul este mult mai spatios si, mai ales, mult mai sigur pentru ocupanti, datorita numeroaselor sisteme de siguranta. Din pacate, insa, chiar daca e un 4×4, CR-V-ul nu este nici pe departe un off-road, ci o masina de sosea, cu un sistem de tractiune automat care, in mod normal, trimite cuplul catre rotile din fata, iar in caz de pierdere a aderentei sau atunci cind se accelereaza brusc – si catre cele din spate. Mult mai rafinat, noul sistem de tractiune integrala de la Honda isi intra mai rapid in piine, cuplarea fiind mult mai greu de perceput de catre sofer sau pasageri.

Problema de fond a vechiului CR-V era caracterul subviratoriu. Noul venit repara mult din aceasta problema, insa nu trebuie sa uitam ca avem de a face cu un Sports Utility Vehicle, nu cu o berlina de familie.

Totusi, noul CR-V este unul dintre SUV-urile cele mai placute la condus de pe piata, confortul fiind aproape perfect pe drumurile distruse de la noi. Suspensia este parca prea moale pentru a absorbi orice denivelare, insa, in acelasi timp, e setata pentru a controla perfect masina in curbe. Daca pe fata exista o suspensie McPherson, cu o geometrie revizuita pentru a imbunatati stabilitatea, pe spate au fost alese suspensii double wish-bone, mult mai compacte. Scopul: marirea spatiului in portbagaj. Ca o consecinta, roata a fost mutata de pe hayon in portbagaj, iar usa hayonului nu se mai deschide lateral ci in sus, pentru un acces mult mai usor in spatiile aglomerate.

Marele dezavantaj al noului CR-V este gama foarte redusa de motorizari, mai precis doua: un propulsor pe benzina, de 2 litri si 150 de cai, si un diesel i-CTDi de 140 de cai. Cu un cuplu de 340 Nm, acesta din urma este preluat fara nici o modificare de la vechiul CR-V, de aici rezultind performante net inferioare concurentilor directi, precum Toyota RAV-4 sau Land Rover Freelander, care vin tot cu propulsoare de 2,2 litri, dar mai moderne si mai puternice (177 de cai la RAV4 si 160 de cai la Freelander). Drept dovada stau acceleratia (10,3 secunde de la 0 la 100 km/h) si viteza maxima – doar 187 km/h. Iar aceste rezultate sint obtinute in conditii optime, fara a incarca masina cu cinci oameni si bagaje. Mai mult ca sigur, insa, peste citeva luni, Honda va scoate pe piata si alte versiuni, mai sportive si mult mai moderne.

Un alt pacat al modelului diesel 2.2 i-CTDi este lipsa unei cutii automate, el fiind dotat cu una manuala cu sase trepte – dezavantaj mare pentru cei ce-si petrec orele de condus in metropolele aglomerate. Daca performantele nu sint de top, in schimb siguranta este, CR-V fiind cu adevarat o masina de cinci stele. Inginerii de la Honda se asteapta la cinci stele pentru impactul frontal si lateral, la trei stele pentru impactul cu un pieton si la maximumul de cinci stele pentru protectia pasagerilor-copii. Factorii care contribuie la aceste rezultate sint folosirea unui otel mult mai usor si in acelasi timp mult mai rigid, o dozare perfecta a sistemului de airbaguri si instalarea sistemului ISOFIX pentru scaunele copiilor. In ceea ce priveste sistemele active de siguranta, CR-V-ul vine in standard cu ABS si cu sistem de distributie a fortei de frinare care are drept scop oprirea rapida si fara probleme. Pe linga acestea, exista si sistemul ESP de la Honda, botezat de japonezi VSA (Vehicle Stability Assist).

La interior, indiscutabil, totul este cu plus in comparatie cu generatia precedenta. Cu o caroserie mai scurta, mai joasa dar si mai lata, CR-V-ul are un interior mult mai spatios. Acest fapt e evident inca de cum te urci la volan si constati ca scaunele sint mult mai confortabile. Pozitia la volan ramine la fel de inalta, cu o vizibilitate buna asupra drumului. Acum, volanul poate fi reglat atit in adincime, cit si pe inaltime. Nivelul cel mai accesorizat, botezat Executive, dispune de jante din aliaj de 18 toli, faruri cu Xenon, trapa panoramica si chiar camera video pentru mersul inapoi sau sistem de navigatie (inutilizabil, insa, in Romania), plus DVD si echipare cu Bluetooth. Una peste alta, Honda CR-V este un mare pas inainte. O masina perfecta pentru familisti, insa nu si pentru cei care vor ceva mai mult. Pina la aparitia noilor motorizari, noi vom incerca, pentru numarul viitor, un test comparativ in care vom pune CR-V-ul la treaba alaturi de Freelander, RAV4, Grand Vitara, Opel Antara si Chevrolet Captiva.



Comentarii
Inchide