Subaru Impreza WRX STi

Noul Subaru Impreza WRX STi şi-a făcut aparaţia sub luminile reflectoarelor Salonui Auto de la Tokyo, fiind disponibil şi la vânzare, momentan doar în Japonia.

Designul caroseriei noului Subaru Impreza STi are la bază conceptul "Pure Form for Driving", aducând un plus şi coeficientului aerodinamic. Datorită noului design al spoilerelor făţă/spate, rezistenţele ce apar pe lateralul maşinii sunt mult diminuată, ceea ce se poate traduce în performanţe dinamice îmbunătăţite.

Caroseria în cinci uşi a noului model oferă un balans optim din punct de vedere al forţelor aerodinamice de ridicare, respectiv apăsare, ce apar pe cele două extremităţi ale maşinii. Look-ul sportiv este asigurat, în partea frontală, de grila radiatorului, dar şi de binecunoscuta priză de aer de pe capotă, element care nu ar fi putut să lipsească versiunii STi. Din punct de vedere dimensional, noua maşină dispune de un ampatament mărit cu 85 de mm. Ecartamentele faţă/spate sunt de asemenea mai late cu 40, respectiv 45 de mm.

În ceea ce priveşte habitaclul, acesta este finisat în negru şi argintiu, subliniindu-se în acest mod spiritul sportiv al lui Impreza WRX STi. Evident că scaunele Recaro sau pedalierul de aluminiu sunt elemente care nu pot lipsi din "inventarul" unei sportive. Pentru a demonstra şi calităţile de confort ale noului Subaru, designerii au "îmbrăcat" scaunele în piele şi Alcantara, iar ergonomia şoferului este asigurată de volanul reglabil şi îmbrăcat în piele, pentru a se asigura o aderenţă foarte bună.

Securitatea celor din habitaclu este asigurată de Ring-Shaped Reinforcement Frame Body Structure, o tehnologie care rigidizează foarte bine caroseria prin intermediul unor traverse care formează un cerc, unind toţi montanţii maşinii. Acest concept oferă o rezistenţă mărită la toate tipurile de impact, în timp ce capota maşinii, cu deformare controlată, absoarbe, în cazul unui impact frontal, o bună parte a energiei. În plus, toate nivelele de echipare ale lui STi vor fi dotate standard cu airbaguri frontale, laterale şi airbag cortină.

Noul Subaru Impreza STiva fi propulsat de un motor turbo de 2,0 litri boxer, care dezvoltă 308 CP, semnificativ mai mult decât competitorul său direct, Evo X. WRX STi va fi dotat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, dar şi cu sisteme de control al tracţiunii şi stabilităţii: SI-DRIVE, multi-mode Drivers Control Center Differential (DCCD) şi Vehicle Dynamics Control (VDC) - ESP-ul în versiunea constructorului japonez.

Ramâne de văzut dacă toate aceste îmbunătăţiri vor aduce într-adevăr plusuri ale comportamentului dinamic, principalul ingredient care dă tot farmencul lui Subaru Impreza WRX STi, în opinia pasionaţilor.