Lada Niva cu motor Ferrari şi patru pedale. Bătrâna rusoaică cu 300 de CP

... şi patru lanţuri, câte unul pentru fiecare roată, ca să fie treaba bună. Cu alte cuvinte, rezultatul unei colaborări între Rusia şi Italia.

Lada Niva se produce bine-mersi de aproape 40 de ani fără să fi avut parte de vreo modificare substanţială. Sigur, acum câţiva ani a primit injecţie electronică şi poate fi dotată cu aer condiţionat şi geamuri electrice, dar în esenţă rămâne o maşină extrem de simplă şi cu abilităţi off-road remarcabile, chiar dacă nivelul de calitate era de top în urmă cu 30 de ani.

Aşadar, s-ar putea spune că Niva este o alegere bună pentru o maşină de raliuri, cu modificările necesare, bineînţeles.

Iar aici intră în scenă echipa Lada Racing din Italia, care a montat un motor Ferrari V8 de 2,9 litri pe bătrâna rusoaică şi au făcut câteva îmbunătăţiri la suspensie şi frâne.

Ţi se pare ceva ciudat aici?

Propulsorul a fost luat dintr-o Lancia Thema 8.32, iar puterea a fost ridicată de la 215 CP la 300 CP, după care a fost făcut un sistem de transmisie a cailor-putere către roţi prin intermediul a patru lanţuri - câte unul pentru fiecare roată. Mai mult, maşina avea un diferenţial central blocabil - dar nu de la un buton, ci de la o a patra pedală, montată în stânga celor trei obişnuite.

Şi, ca şi cum nu ar fi fost de ajuns, duritatea suspensiei putea fi ajustată cu ajutorul unor chingi care strângeau sau relaxau arcurile, chiar şi în timpul mersului.

VIDEO: