Benzină, diesel, hibride sau electrice? Care sunt cele mai nepoluante maşini?

Industria de maşini electrice, luată la mărunte

Benzină, diesel, hibride sau electrice? Care sunt cele mai nepoluante maşini? Benzină, diesel, hibride sau electrice? Care sunt cele mai nepoluante maşini?

Ok, nu putem să spunem că NU sunt mai economice / nepoluante, dar şi mai scumpe. Maşinile electrice ar cam fi soluţia supravieţuirii noastre dacă vrem să prindă şi copiii noştri 2100. Dar până când se va trece la o producţie curată din care să iasă maşini curate, mai sunt lucruri de pus la punct. Dacă speli o farfurie, nu înseamnă că ai făcut curat în bucătărie.

De dorit, ni le dorim. Sunt mai curate nu numai cu numele. Nu tu procese de ardere, ulei murder şi gaze de eşapament. Maşinile electrice sunt ca nişte Playstation-uri cu roţi. Mai sunt trei probleme mari. Una cu autonomia care trebuie să crească pentru linişte la drum, cu staţiile de încărcare rare şi cu preţul încă prea mare pentru o trecere în masă de la maşina cu ardere internă la această modalitate de alimentare.  

Un studiu englezesc publicat de AutoExpress ne spune că maşinile electrice sunt de două ori mai “verzi” decât erau acum 5 ani datorită energiei produse mai mult de eoliene şi ferme solare decât de centrale – fie nucleare, fie pe carbuni sau alte materii prime.

În 2012, încărcarea unei maşini Tesla genera 124 de grame de CO2 pe kilometru. Acum însă, cifra a căzut la 74 iarna şi la 41 de grame vara (când energia solară e în cantitate mai mare).

O Toyota Prius emite 70 de grame de CO2. În România, maşina asta ar fi mai puţin poluantă decât o Tesla, 6 luni pe an. Iar la cât de multă energie solară avem noi “pe ţeavă”, numărul lunilor ar creşte garantat. Studiul e făcut pe Anglia, de compania Drax. Din 2012 până în 2016, energia obţinută din cărbuni în Marea Britanie a scăzut de la 20 la 6% în cuantumul energiei totale produse.

Maşinile mai mici, ca Nissan Leaf (cel mai bine-vândută maşină electrică mică din lume) şi i3 (locul 6 în lume) generează o poluare cu CO2 la jumătate (35 grame CO2) din cea a unui Prius. În Marea Britanie sunt 100.000 de maşini electrice la ora asta. Creşterea cumpărării de maşini electrice şi hibride în Anglia a fost de 30% în ultimii 4 ani şi reprezintă 1.8% din înmatriculările noi.

Autor Alexandru Banu

 

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.