Citroen C5

Autor: Dragoş Băltăţeanu acum 12 ani Test drive

Acele indicatoarelor de bord au fost orientate invers şi sînt vizibile doar în zona indicaţiilor analogice. Stilul este întîlnit şi la indicatoarele de bord ale unor modele Mercedes-Benz. Per total, însă, calitatea fabricaţiei şi feelingul de la interior sînt superioare celor ale restului modelelor Citroen actuale. Sînt chiar şi peste ale lui C6, dacă nu punem la socoteală opulenţa navei-admiral.

Există şi minusuri însă. Timoneria cutiei de viteze manuale a rămas la fel de imprecisă ca pînă acum. Butonul pentru acţionarea avariilor este prost amplasat, persoana de la volan fiind nevoită să se întindă pentru a ajunge la el. Consola centrală este înţesată de butoane mici şi migăloase, care în mers sînt la rîndu-le greu de acţionat. Odată ce te obişnuieşti, însă, totul reintră în normal.

Am testat şi versiunea cu suspensie clasică, şi Hydractive 3 Plus. Deşi ne aşteptam la o suspensie mai fermă în cazul primeia, Citroen ne-a oferit o setare orientată spre confort. Noul C5 nu are are nici o tentă sportivă în privinţa suspensiei. Va fi însă pe placul celor care îşi doresc un sedan confortabil pentru distanţe lungi. Suspensia Hydractive 3 Plus este un pic mai imprecisă în ceea ce priveşte direcţia decît versiunile cu arcuri, dar oferă acel confort specific suspensiilor hidropneumatice. Tradiţionaliştii Citroen vor fi absolut încîntaţi de această variantă, în timp ce firmele vor prefera versiunea cu suspensie metalică. Citroen nu face un secret din faptul că acest model este ideal pentru flotele de firmă.

Gama de motorizări este destul de mare, fiind compusă din trei propulsoare pe benzină şi patru diesel. Astfel, potenţialul client poate opta pentru 1.8i (127 CP), 2.0i (143 CP) sau pentru puternicul V6 3.0i (215 CP). Oferta pentru amatorii motoarelor diesel este şi mai bogată. Gama e deschisă de motorul HDI 1.6 (110 CP), continuată de HDI 2.0 (138 CP), HDI 2.2 (173 CP) şi încheiată apoteotic de V6 HDI 2.7 (208 CP). Acest ultim propulsor se regăseşte şi sub capota unor modele Jaguar şi Land Rover.

Eu am condus versiunea cu suspensie metalică asociată cu motorul diesel de 138 CP şi suspensia Hydractive animată de propulsorul diesel de 173 CP. Ambele motoare au resurse suficiente de cuplu, propulsorul de 2.2 fiind, evident, ceva mai nervos. Cele două motorizări se vor vinde, în opinia noastră, cel mai bine pe piaţa românească. La ora redactării acestui text, Citroen România nu avea încă preţurile stabilite, noul C5 urmînd să fie lansat pe piaţa noastră în luna septembrie. Aşadar, dacă noul C5 v-a cucerit cu noile sale linii, va trebui să aşteptaţi toamna pentru primele livrări.

Noul Citroen C5 reprezintă încercarea creatorului său de a pune lucrurile în ordine. Din punctul de vedere al designului, Citroen a reuşit să întreacă iarăşi aşteptările publicului. Faţă de generaţia anterioară, C5 pare venit din altă galaxie. Are o siluetă statuară, linii fluide şi trăsături ferme. La această oră, este probabil una dintre cele mai frumoase reprezentante ale clasei medii. Noul C5 are ceva din originalitatea modelului C6, dar este totuşi clasic. Domeniul în care Citroen a făcut cel mai mare pas înainte este însă calitatea fabricaţiei.

În trecut, producătorul nu a excelat în această privinţă. C5 este primul, dintr-o lungă serie, care lasă impresia de lucru bine făcut. E bine finisat atît la exterior cît şi la interior, iar calitatea materialeler este excelentă. Avem plastic moale la interior şi un feeling de produs ce ţinteşte către segmentul premium. Acelaşi sentiment îl regăsim şi în interiorul noului model Renault Laguna, ca şi la Mazda6 ori la Ford Mondeo.

De data aceasta, Citroen C5 este o berlină în trei volume. Privind-o din lateral, te surprinde capota lungă & plonjată şi linia scurtă a portbagajului. Luneta concavă evocă modelul C6 şi pe clasicul CX. Ea are şi o latură practică, permițînd deschiderea mai amplă a portbagajului. Va exista şi o versiune break, botezată Tourer, care va intra în scenă după lansarea sedanului. Modelul Tourer păstrează linia fluidă şi silueta impresionantă. Este unul dintre cele mai frumoase breakuri care vor fi oferite în segmentul mediu.

Revenind la sedan, noul Citroen C5 marchează şi o premieră în segment: va fi oferit cu două tipuri de suspensie. Citroen păstrează tradiția şi pune la dispoziție în continuare suspensia hidropneumatică, dar nu uită de alternativa suspensiei clasice. În general, modelele entry-level vor beneficia de suspensia metalică, iar cele de top, de cea hidraulică.

La interior, Citroen a păstrat şi dezvoltat ideea volanului cu parte centrală fixă. Acest tip de volan a debutat pe modelul C4 şi a fost apoi transplantat pe modelul C4 Picasso. Pe noul C5, sistemul a evoluat. Amplasarea comenzilor a rămas aceeaşi, dar acum toate butoanele sînt acoperite cu un strat de silicon, fapt care face atingerea şi acționarea lor mult mai plăcute. Butonul pentru claxon era prost amplasat la C4; în compensaţie, noul C5 are acum două butoane de dimensiuni mari pentru atenţionarea sonoră a celor din trafic. În privinţa planşei de bord, C5 are parte de ceasuri rotunde şi stilate, dublate de afişaje electronice.

Tags:


Comentarii
ŞOC TOTAL | Melania Trump, goală şi fără inhibiţii la Casa Albă. Fotografie incredibilă
ŞOC TOTAL | Melania Trump, goală şi fără inhibiţii la Casa Albă. Fotografie incredibilă "scăpată" pe internet
FOTO. Cum arată acum superba Consuelo, fosta soţie a lui Adrian Mutu, la 46 de ani! E una dintre cele mai frumoase femei ale lumii şi pare că are elixirul tinereţii veşnice
FOTO. Cum arată acum superba Consuelo, fosta soţie a lui Adrian Mutu, la 46 de ani! E una dintre cele mai frumoase femei ...
Cum a luat bucureșteanca din imagine permisul de șofer la doar 16 ani:
Cum a luat bucureșteanca din imagine permisul de șofer la doar 16 ani: "Tati a..."
Momentele şocante în care o cerşetoare este împuşcată mortal după ce îi ceruse câţiva bănuţi unui bărbat - VIDEO
Momentele şocante în care o cerşetoare este împuşcată mortal după ce îi ceruse câţiva bănuţi unui bărbat - VIDEO
Vestea care ZGUDUIE ROMÂNIA! A MURIT după 20 de ore de audieri la DIICOT! Dumnezeu să îl odihnească!
Vestea care ZGUDUIE ROMÂNIA! A MURIT după 20 de ore de audieri la DIICOT! Dumnezeu să îl odihnească!
VIDEO | Cum arată în realitate o tânără, influencer pe Instagram. A postat poze în bikini, fără filtre
VIDEO | Cum arată în realitate o tânără, influencer pe Instagram. A postat poze în bikini, fără filtre
Ce vor păți șoferii care circulă cu proiectoarele de ceață aprinse tot timpul. Amenzile sunt usturătoare
Ce vor păți șoferii care circulă cu proiectoarele de ceață aprinse tot timpul. Amenzile sunt usturătoare
Este SUPERBA Scarlett Johansson călătoare în TIMP? IMAGINILE care au provocat controverse puternice
Este SUPERBA Scarlett Johansson călătoare în TIMP? IMAGINILE care au provocat controverse puternice
ATUNCI ŞI ACUM | Cât de mult s-a transformat fetiţa care a ridicat România în picioare. O mai recunoşti? Cum arăta acum 20 de ani
ATUNCI ŞI ACUM | Cât de mult s-a transformat fetiţa care a ridicat România în picioare. O mai recunoşti? Cum arăta ...
Cât te costă să ajungi propriul tău patron. Cu mult mai puţini bani decât te-ai fi aşteptat, îţi poţi deschide propria ta...
Cât te costă să ajungi propriul tău patron. Cu mult mai puţini bani decât te-ai fi aşteptat, îţi poţi deschide ...
De sezon! Cum deszăpezeşti maşina în câteva secunde, fără să te uzi sau murdăreşti. Soluţia INCREDIBILĂ a acestui şofer s-a viralizat [VIDEO]
De sezon! Cum deszăpezeşti maşina în câteva secunde, fără să te uzi sau murdăreşti. Soluţia INCREDIBILĂ a acestui ...
A fost considerată cea mai sexy femeie din lume, dar astăzi a ajuns de nerecunoscut. Și-a distrus fața cu operațiile estetice
A fost considerată cea mai sexy femeie din lume, dar astăzi a ajuns de nerecunoscut. Și-a distrus fața cu operațiile ...
Preoții pedofili ce operează într-o școală din California
Preoții pedofili ce operează într-o școală din California
Inchide