Citroen C5

Citroen intră cu noul model C5 într-o eră nouă. Marile aşteptări ale constructorului francez iau astfel sfîrşit. Designul este extrem de atrăgător, calitatea fabricaţiei a crescut enorm, însă pachetul nu este perfect.

Citroen C5 Citroen C5

Noul Citroen C5 reprezintă încercarea creatorului său de a pune lucrurile în ordine. Din punctul de vedere al designului, Citroen a reuşit să întreacă iarăşi aşteptările publicului. Faţă de generaţia anterioară, C5 pare venit din altă galaxie. Are o siluetă statuară, linii fluide şi trăsături ferme. La această oră, este probabil una dintre cele mai frumoase reprezentante ale clasei medii. Noul C5 are ceva din originalitatea modelului C6, dar este totuşi clasic. Domeniul în care Citroen a făcut cel mai mare pas înainte este însă calitatea fabricaţiei.

În trecut, producătorul nu a excelat în această privinţă. C5 este primul, dintr-o lungă serie, care lasă impresia de lucru bine făcut. E bine finisat atît la exterior cît şi la interior, iar calitatea materialeler este excelentă. Avem plastic moale la interior şi un feeling de produs ce ţinteşte către segmentul premium. Acelaşi sentiment îl regăsim şi în interiorul noului model Renault Laguna, ca şi la Mazda6 ori la Ford Mondeo.

De data aceasta, Citroen C5 este o berlină în trei volume. Privind-o din lateral, te surprinde capota lungă & plonjată şi linia scurtă a portbagajului. Luneta concavă evocă modelul C6 şi pe clasicul CX. Ea are şi o latură practică, permiţînd deschiderea mai amplă a portbagajului. Va exista şi o versiune break, botezată Tourer, care va intra în scenă după lansarea sedanului. Modelul Tourer păstrează linia fluidă şi silueta impresionantă. Este unul dintre cele mai frumoase breakuri care vor fi oferite în segmentul mediu.

Revenind la sedan, noul Citroen C5 marchează şi o premieră în segment: va fi oferit cu două tipuri de suspensie. Citroen păstrează tradiţia şi pune la dispoziţie în continuare suspensia hidropneumatică, dar nu uită de alternativa suspensiei clasice. În general, modelele entry-level vor beneficia de suspensia metalică, iar cele de top, de cea hidraulică.

La interior, Citroen a păstrat şi dezvoltat ideea volanului cu parte centrală fixă. Acest tip de volan a debutat pe modelul C4 şi a fost apoi transplantat pe modelul C4 Picasso. Pe noul C5, sistemul a evoluat. Amplasarea comenzilor a rămas aceeaşi, dar acum toate butoanele sînt acoperite cu un strat de silicon, fapt care face atingerea şi acÅ£ionarea lor mult mai plăcute. Butonul pentru claxon era prost amplasat la C4; în compensaţie, noul C5 are acum două butoane de dimensiuni mari pentru atenţionarea sonoră a celor din trafic. În privinţa planşei de bord, C5 are parte de ceasuri rotunde şi stilate, dublate de afişaje electronice.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.