Ford Focus facelift

Valul de schimbări instaurat de noua imagine a lui Mondeo sau a lui S-Max i-a făcut pe nemţi să profite de Salonul de la Frankfurt pentru a prezenta faceliftul modelului din clasa compactă, Focus.

Ford Focus facelift Ford Focus facelift
Deşi a doua generaţie a lui Focus este relativ recentă pe piaţă, fiind lansată în 2005, iată că Ford a considerat oportună introducerea unui facelift deloc discret, noul model urmând a apărea în showroom-uri începând cu luna februarie a lui 2008.

Modificările notabile se referă la partea frontală, care ne gratulează cu noi faruri, mai inspirat desenate, precum şi un spoiler total regândit, cu o fantă trapezoidală impunătoare şi noi locaşuri pentru proiectoarele de ceaţă. Partea posterioară nu a beneficiat de un tratament la fel de accentuat, doar blocurile optice având o rearanjare a luminilor, în timp ce pe hayon a apărut o nervură orizontală. La interior, materialele sunt îmbunătăţite, deşi Focus nu stătea deloc rău la acest capitol. S-a pus un mai mare accent pe aspectul indicatoarelor şi al consolei centrale, unde comenzile sunt acum cu adevărat moderne, ca la S-Max.

La nivel tehnic, remarcăm apariţia unei noi cutii de viteze automate, denumită "PowerShift", similară ca şi construcţie şi funcţionară cu sistemul DSG, cu dublu ambreiaj, de la VW. Având şase trepte, această cutie de viteze este, deocamdată, rezervată doar motorului diesel de top, de 2,0 litri şi 136 CP. Motorul mai mic, de 1,6 litri şi 109 CP, echipează o versiune specială, ECOnetic. Beneficiind de filtru de particule şi de modificări ale funcţionării în sarcinile medii şi mici, Focus ECOnetic se laudă cu un nivel scăzut al emisiilor poluante (115 g/km de CO2), precum şi cu un consum mic de carburant (4,3 litri/100 km).

La acestea contribuie şi coeficientul aerodinamic, redus la 0,31 prin coborârea suspensiei cu 10 mm în faţă şi 8 mm în spate, adoptarea unui spoiler faţă mai bine profilat şi utilizarea unor pneuri cu rezistenţă redusă, având dimensiunea de 195/65 R15. De asemenea, Focus va beneficia şi de motorizări care utilizează E85 (bioetanol) sau gaz. Mai multe detalii despre preţurile şi nivelurile de echipare ale noului Focus, cu ocazia Salonului Auto de la Bucureşti.