Nu există prilej mai bun ca să simţi o maşină decît un traseu de lungă durată, aşa cum este Bucureşti-Budapesta şi retur.

Honda CR-V Honda CR-V
Pînă acum, în cei peste 6.000 de kilometri parcurşi la testul de anduranţă, Honda CR-V a surprins prin două detalii: e foarte confortabilă la drum lung şi consumă mult mai mult decît un avion Boeing. Să le luăm pe rînd. După 12 ore de condus, constaţi că nu ai nici un pic de durere de spate, de fund sau de picioare (asta şi datorită lipsei pedalei de ambreiaj). Scaunele acoperite cu piele şi dotate cu încălzire sînt aproape perfecte, astfel că un traseu lung nu mai pare aşa de lung. În schimb, vizibilitatea nu se ridică la acelaşi nivel, montanţii faţă reuşind uneori să te enerveze în curbe, atunci cînd îţi acoperă mult din raza vizuală.

Cu un comportament rutier de maşină compactă, CR-V-ul se remarcă prin suspensiile aproape desăvîrşite, dar şi printr-un sistem de frînare care-ţi garantează o oprire eficientă şi în afara oricărui pericol. Direcţia uşoară ajută mult la creşterea manevrabilităţii în oraş, însă pe autostradă, la viteze mari, simţi parcă nevoia unui sistem de direcţie ceva mai dur.

Cei 150 de cai-putere ai motorului şi cuplul de 192 Nm nu reprezintă cifre care să te entuziasmeze, pentru că nu vei pleca primul de la semafor decît dacă în BMW-ul din dreapta va fi o blondă, iar în Loganul din stînga un moş cu reumatism. Nici pe autostradă, prins într-un şir de camioane, nu poţi să te avînţi prea uşor în depăşire fără un kick-down sănătos, cutia automată penalizînd destul de mult valenţele sportive ale maşinii.

Ce surprinde neplăcut la SUV-ul Honda este consumul. Dacă cei 1.800 de kilometri ai drumului Bucureşti-Budapesta şi retur au arătat un consum de 10,6 litri la sută, adică mai mult decît onorabil, în oraş apar palpitaţiile la inimă atunci cînd constaţi că, dacă te fîţîi de colo-colo prin Bucureşti, cu mii de opriri la semafoare şi aglomeraţie de nedescris, consumul urcă la cote astronomice: 19 litri la sută. Ţinînd cont că în rezervor încap doar ceva mai mult de 50 de litri de benzină, realizezi brusc că, din 250 în 250 de kilometri, trebuie să mai faci o oprire la benzinărie.

În concluzie, CR-V-ul nu este genul de maşină pentru un puşti vitezoman. E genul de maşină de familie în care să-ţi transporţi copilul în siguranţă şi confort. Nu e nici genul de maşină pentru cei strînşi la pungă. E un SUV premium, care consumă premium. Dar merită.

Preţ model testat DDP 32.700 euro
Transmisie: integrală, auto. 5 viteze
Motor: 1.997 cmc, i-VTEC
150 CP @ 6.200 rpm
192 Nm @ 4.200 rpm

Suspensii (faţă/spate): independentă/independentă
Frîne (faţă/spate): discuri/discuri
Dimensiuni: (L/l/h) 4,52 m /1, 82 m /1, 67 m
Greutate: 1.673 kg
Ampatament: 2.578 m
Ecartament (faţă/spate): 1.565-1.565 m
Portbagaj 442/955 litri
Rezervor 58 litri
Pneuri 225/60 R18
Performanţe vit. max. 177 km/h,
0-100 km/h 12,2 sec
Consum extraurban în test 10,6 l/100 km
Consum mediu în test: 13,2 l/100 km
Consum urban în test: 19,0 l/100 km
Confortul, suspensiile, ţinuta de drum +
Cutia cam leneşă, consumul de Boeing -
Stele: 4